Avatar billede Sjode Praktikant
15. april 2017 - 16:21 Der er 14 kommentarer

Kan ikke skrive adgangskode til Windows 10???

Når jeg skal logge på min computer skal jeg som sædvanlig skrive min adgangskode men nu når jeg tænder computeren og kommer frem til startskærmen til Windows og jeg trykker på enter for at komme til login siden kommer feltet til at skrive adgangskode ikke frem??? Hjælp!

Jeg kan tage billeder af problemet men jeg ved ikke lige hvordan jeg får dem vist her.

På forhånd tak
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. april 2017 - 16:45 #1
Du har vel ikke et trådløst tastetur, hvor batteriet er fladt? Eller en anden grund til at tasteturet ikke virker?
Avatar billede Sjode Praktikant
15. april 2017 - 16:47 #2
Tastaturet virker fint. Det er selve skærmen der ikke kommer frem. Der hvor man skal skrive koden. Håber du forstår? ?
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2017 - 19:55 #3
start i fejlsikret tilstand,
her skal du lave en ny bruger med nyt password.

prøv nu at boote igen, så kan det være at den gamle (forsvundne bruger) dukker op igen.

dette var tilfældet på min windows, efter en update har lavet noget ravage.
Avatar billede Uvanga Ekspert
16. april 2017 - 09:27 #4
Ad#2:
"Det er selve skærmen der ikke kommer frem"
Du er vel ikke kommet til at trykke på "firkant med to håndtag"?
Det er den kasse der er placeret i bunden af skærmen. På min PC er det ikon nr. 3 fra venstre.
Avatar billede Sjode Praktikant
16. april 2017 - 15:37 #5
Ad#3:
Hvordan starter jeg i fejlsikret tilstand har prøvet at Google men jeg har ikke fået de tips til at virke ?

Ad#4:
Først kommer skærmen frem, hvor uret er. Så trykker jeg på enter for at få skærmen hvor jeg kan skrive adgangskode frem, men uret forsvinder bare og jeg kan ikke skrive adgangskode nogen steder.
Avatar billede hjolsen Ekspert
16. april 2017 - 16:16 #6
Prøv lige at holde tænd/power knappen inde indtil pc'en går ud - vent et øjeblik og tænd den så igen !
Avatar billede Sjode Praktikant
16. april 2017 - 20:51 #7
Ad#6: Det er skam prøvet ?
Avatar billede Uvanga Ekspert
17. april 2017 - 05:43 #8
Når du siger skærmen ikke kommer frem, er den så helt blank. Altså ingen billede overhovedet?
Er du kommet til at skrue ned for lysstyrken på skærmen..
Min kollega blev en del år siden kaldt ud til et firma der havde "sort skærm" Var efter en weekend, og rengøringspersonale havde været ekstra grundige. Havde renset skærmen, og kørt en klud rundt om kabinettet. Derved ramt lysstyrke knappen, og skruet lyset helt ned.
Avatar billede Sjode Praktikant
17. april 2017 - 08:24 #9
Ad#8: Selve skærmbilledet kommer men ikke mit profilbillede og "bjælken" til at skrive adgangskode.  ?
Avatar billede Uvanga Ekspert
17. april 2017 - 10:39 #10
Ok, her nogen forslag:
#1 Tryk Enter et par gange, og skriv password blind, altså uden nogen kasse.
#2 ctrl+alt+delete
#3 Windowstast+L (Denne kommando lukker skærm, derefter tryk på Enter)
Jeg har ikke selv afprøvet disse forslag, men de er da værd at prøve.
Held og lykke;-)
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2017 - 10:55 #11
det er en spionware der har begravet din bruger.
havde det selv

for at redde din bruger, SKAL du oprette en mere - så er der en chance på den måde, når du er logget ind som bruger #2, at få #1 til at virke igen
Avatar billede Jogram Praktikant
06. november 2018 - 10:16 #12
Har det samme problem .
Har prøvet de forskellige forslag uden effekt.
Hvordan opretter man en ny bruger, når man ikke kan logge på?
Avatar billede motaho Praktikant
01. januar 2019 - 12:46 #13
Jeg har samme udfordring. Selv når det lykkes mig at åbne i safe mode slår tastatur og mus fra med det samme jeg har valgt hvilken tilstand jeg vil åbne i.
Avatar billede jka Juniormester
14. februar 2019 - 19:29 #14
Har samme problem med en PC her nu :/

Nogen forslag til at redde den ?

Kan heller ikke starte i SAFE mode ?