Avatar billede Vahid Mester
15. april 2017 - 20:38 Der er 6 kommentarer

Standard apps

Hej Eksperter. Min Windows 10 vil ikke lade mig vælge chrome som standard browser, ej heller vil den lade mig vælge VLC som standard afspiller.

Selvom jeg går ind hvor man kan vælge stanard apps, sker der intet når jeg vælger disse.

Et andet problem er at Chrome konstant crasher. F.eks. hvis jeg højre klikker, eller forsøger at vælge en bogmærker så lukker chrome. Dette sker til tider.

Det samme med Youtube. Hvis jeg forsøger at spole frem i en video fryser hele chrome i et par minutter. og videon standser..

Nogen råd til hvordan man løser disse udfordringer ?

Alle forslag modtages med kyshånd- Tak.
Avatar billede INK Ekspert
15. april 2017 - 20:42 #1
Har du opdateret Windows og sikret, at der ikke er nogen opdateringer, der er mislykket?
Genstart Windows og geninstaller Chrome.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2017 - 07:45 #2
vlc: højreklik en video eller mp3, sæt filtypen til at bruge vlc.

hvis den ændrer det tilbage til microsoft groove, så glem det.
(min win 10 laptop bliver ved med et)
der er en retsag til microsoft for det lort
Avatar billede Vahid Mester
16. april 2017 - 16:19 #3
INK. min pc er helt opdateret  har forsøgt at afinstallere og installere Chrome igen dig uden hjælp.
Prøver lige din metode Sidwawe
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2017 - 20:55 #4
husk også, at du skal afinstallere chrome, genstart pcen og først derefter installere den igen (chrome lægger noget i regedit, som først bliver slettet ved logon/logoff)
ellers som sidwave skriver ;)
Avatar billede Vahid Mester
18. april 2017 - 18:53 #5
Sidwawe, tak for råd. Det hjalp :)

Jeg forsøger lieg med dit råd Thomas.
Avatar billede Vahid Mester
18. april 2017 - 21:43 #6
Så fik jeg løst det med VLC player :)

Har også geninstalleret chrome efter jeg har restartet.. Jeg har opdaget at Chrome kun crasher når jeg har League of legends kørende samtidig. Nogen ideer?