Avatar billede lurup Ekspert
17. april 2017 - 19:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sende mail til google gruppe minus en eller flere personer

Hej

Jeg arbejder på en skole hvor vi bruger Google til alt it, lige fra mail til gdrev.

Vi har en mail gruppe der hedder ansatte hvor alle ansatte får samme mail.
Det er godt og smart men jeg har brug for nogle gange at fravælge en eller flere personer i vise tilfælde.
Det kunne være en indsamling til en fødselsdag eller ligende.
Er det mulige at fravælge fx Preben Andersen ??? Fx sådan her .
Vi siger bare mit domæne er test.dk og Preben Andersen hedder pa@test.dk
Ny mail
Til Ansatte [- pa@test.dk]
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. april 2017 - 21:10 #1
Nu kender jeg desværre ikke google og grupper 100%.
Men i exchange kan man også lave grupper.
Og hvis man "folder" disse grupper ud, så kan man fjerne den enkelte person fra gruppen efterfølgende.
Men altså ikke som du lige skriver.

Ved dog ikke om du kan "pakke" en gruppe ud og se alle ansatte i din liste ?
Avatar billede lurup Ekspert
17. april 2017 - 21:54 #2
Jeg kan ikke se hven der modtager kun gruppen Ansatte.

Kender til det andet fra andre mail programmer fx Zimbra
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2017 - 21:02 #3
når jeg vælger grupper via gmail, skal jeg sætte flueben ved de navne jeg vil sende til... selvom de er i gruppen - kan du ikke bare fjerne fluebenet ved pa@test.dk?
Avatar billede lurup Ekspert
18. april 2017 - 22:02 #4
Nej det kan vi ikke.
Er det også gmail i bruger ?
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2017 - 07:11 #5
jeg bruger gmail nogen gange - men privat, så måske er det forskellen