18. april 2017 - 16:04 Der er 3 kommentarer

pc-en lukker ned med blå skærm

jeg får en fejl som lukker pc-en. Den er her beskrevet i loggen
Men Jeg ved hvad noget af dette betyder så jeg håber der er nogen der har mere forstand på det  og kan hjælpe mig.

C:\Users\dorrit\AppData\Local\Temp\WER-157529-0.sysdata.xml
Lognavn:      System
Kilde:        Microsoft-Windows-Kernel-Power
Dato:          13-04-2017 13:00:47
Hændelses-id:  41
Opgavekategori:(63)
Niveau:        Kritisk
Nøgleord:      (2)
Bruger:        SYSTEM
Computer:      dorrit-PC
Beskrivelse:
Systemet har genstartet uden først at lukke korrekt ned. Denne fejl kan skyldes, at systemet er holdt op med at svare, er gået ned, eller at strømmen forsvandt uventet.
Hændelses-Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
    <EventID>41</EventID>
    <Version>2</Version>
    <Level>1</Level>
    <Task>63</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2017-04-13T11:00:47.593217700Z" />
    <EventRecordID>16017</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>dorrit-PC</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="BugcheckCode">0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
    <Data Name="SleepInProgress">false</Data>
    <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
  </EventData>
</Event>
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2017 - 16:44 #1
Er det en stationær eller bærbar?
Windows 10? Er den opgraderet fra et ældre system?
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2017 - 20:56 #2
Jeg ved ikke om du har kigget på Microsofts hjemmeside:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/2028504/windows-kernel-event-id-41-error-the-system-has-rebooted-without-cleanly-shutting-down-first-in-windows-8.1,-windows-8,-windows-server-2012-r2,-windows-server-2012,-windows-7,-or-windows-server-2008-r2

men jeg selv syns også at det er ret besværligt...

Desværre er fejlmeddelsen ikke virkeligt sigende - men som udgangspunkt kunne det have noget med din psu (strømforsyning) eller din ram at gøre - så dem kan du måske tjekke først
alt selvfølgelig gået ud fra at du har en stationær pc...eller er det ;)
19. april 2017 - 14:26 #3
Det er en bærbar, Compaq Presario med windows 7 ultimate