Avatar billede hlnviv Juniormester
19. april 2017 - 11:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskrive rapport fra formular

Hej Eksperter
Jeg skal udskrive rapport fra en formular, men det skal kun være det der er filtrer der skal udskrives, men min knap udskriver alle poster ? , min knap ser sådan her ud nu, hvad er fejlen

Private Sub Kommandoknap21_Click()
On Error GoTo Err_Kommandoknap21_Click

    Dim stDocName As String

    DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord

    Me.Filter = ""
    Me.FilterOn = True

    stDocName = "Testresultater Really"
    DoCmd.OpenReport stDocName, acNormal

    Me.Filter = ""
    Me.FilterOn = False

Exit_Kommandoknap21_Click:
    Exit Sub

Err_Kommandoknap21_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Kommandoknap21_Click

End Sub

Håber i kan hjælpe
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2017 - 17:22 #1
"men det skal kun være det der er filtrer der skal udskrives,"
Then why are you removing the filter?

Me.Filter = ""
Me.FilterOn = True

If the form is filtered then you can use

DoCmd.OpenReport stDocName, acNormal,, me.filter
Avatar billede martens Guru
19. april 2017 - 22:36 #2
Jeg ville nu basere rapporten på en forespørgsel, der baserer kriteriet via formularen du vælge at udskrive fra

Eks: du har en comboboks (kaldet  Selected_Item ) på formularen  ( frm_main_selector )

du har en forespørgsel kaldet q_select_4_report_by_selected_at_frm_main_selector

i denne forspørgsel sætter du kriteriet til at være lig værdien af comboboksen ( Selected_Item ) på formularen ( frm_main_selector)

Du opretter en rapport  baseret på forespørgslen ( q_select_4_report_by_selected_at_frm_main_selector )

du kan så kalde rapporten fra en hændelse på comboboksen  ( Selected_Item ) eller lave en fiks lille knap, der åbner rapporten i Preview eller Print ( Direkte )

bare en lille idé ;o)

mvh martens
Avatar billede hlnviv Juniormester
20. april 2017 - 06:58 #3
Takker
Avatar billede hlnviv Juniormester
20. april 2017 - 07:15 #4
Hi terry
Then why are you removing the filter?

I want to leave the form without filter
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2017 - 10:19 #5
OK, then do that AFTER opening report with filter ;-)
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2017 - 10:21 #6
I assume you have it working now that you hav eaccepted my answer, if not drop a comment and I'll take a look ASAP although I'm a little busy today.
Avatar billede hlnviv Juniormester
20. april 2017 - 12:42 #7
it Works.. Thanks