Avatar billede mgroen Novice
21. april 2017 - 07:50 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Bordlotto - tal + bogstaver

Hejsa

Jeg skal afholde et lanparty, hvor vi vil lave noget bordlotto med noget hardware.

Bordene går fra A - G

og er fordelt således:
A - 28 pladser
B - 24 pladser
C - 28 pladser
D - 32 pladser
E - 32 pladser
F - 32 pladser
G - 32 pladser

Findes der et program jeg kan bruge til dette, som er inteligent nok til at hvis det er bod A skal den finde et tal mellem 1-24 osv.

Håber i kan hjælpe :-D

/Martin
Avatar billede supertekst Ekspert
21. april 2017 - 08:19 #1
Bord A er vel 1- 28
Hvilket program kunne komme på tale til afvikling?
Hvor skal det rent praktisk afvikles?
PS.:
Udvikler kun indenfor Microsoft Office
Avatar billede mgroen Novice
21. april 2017 - 08:59 #2
Det skal genre kunne vises på en storskærm til selv lanpartyet.

om det afvikles i en browser eller i et excell ark er næsten ligemeget.

Men jo "pænere" det vises på en storskærm - jo bedre :-D
Avatar billede supertekst Ekspert
21. april 2017 - 09:13 #3
Ok - hvad siger du til det jeg spurgte om?

Mere info: www.supertekst-it.dk / her er også mulighed for direkte Kontakt
Avatar billede supertekst Ekspert
21. april 2017 - 09:28 #4
Har du en forestilling om hvordan billedet på storskærmen skal se ud?
Avatar billede mgroen Novice
21. april 2017 - 10:55 #5
Nej det har jeg faktisk ikke.

Lige nu har jeg blot mest behov for en brugbar løsning, så tar jeg det ikke så tungt om det ligner en million :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
21. april 2017 - 11:01 #6
Forventer du det er gratis eller forventer du et tilbud?
Avatar billede mgroen Novice
21. april 2017 - 11:18 #7
Jeg vil ikke sige jeg forventer det gratis - men vores budget er ikke til at bruge penge på det desværre :-/ ved ikke hvor meget der er i det - men havde nok håbet det var mere simpelt end som så eller at der fandtes noget derude som kunne bruges.
Avatar billede supertekst Ekspert
21. april 2017 - 11:25 #8
Jeg skal nok bruge 1 - 1½ time á kr. 495 + moms - men du kan jo afvente om der er andre bud.
Hvornår skal det foregå?
Avatar billede mgroen Novice
21. april 2017 - 11:45 #9
Det er 19 maj det skal bruges ;-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. april 2017 - 11:59 #10
Kunne det laves så simpelt som:

http://www.miniwebtool.com/random-picker/

Indtaste:

A1
...
A28
B1
...
B24
osv...

Eller skal den evt. vælge bord først og efterfølgende vælge nummer ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. april 2017 - 12:23 #11
Er ikke super fancy, men det kan bestemt laves, men noget ala: https://jsfiddle.net/z77jfdcj/
Avatar billede mgroen Novice
21. april 2017 - 12:50 #12
Begge forslag vil faktisk kunne bruges :-)
Avatar billede mgroen Novice
21. april 2017 - 19:10 #13
@jakobdo

Har du mulighed for at smide denne simple løsning ind i en HTML side - for så er det faktisk perfekt - så kan jeg smide den side op på storskærmen og folk kan se der bliver trykket og der kommer en vinder frem :-D

/Martin
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. april 2017 - 20:30 #14
https://dpaste.de/1Fio

Jeg har aldrig været den store designer, så håber du selv kan fikse det lidt mere lækkert. :)
Avatar billede mgroen Novice
21. april 2017 - 20:44 #15
http://groen.dk/bordlotto/

Sådan :-D

Jeg takker mange gange - det er helt fint til formålet ;-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. april 2017 - 20:52 #16
Du kunne evt. lege lidt med noget "spænding" på denne måde:

https://jsfiddle.net/z77jfdcj/1/

2000 = 2 sekunder.
Så ret det til noget mere passende.
Det ville måske være oplagt at vise noget "ajax-loader" når du trykker på Find Vinder, så "folk" tror den tænker / laver noget inden den viser resultatet. :)

Men synes den måske kunne være lidt sjov, at den viser Bordet først, så kommer der lidt ekstra spænding i dine trækninger.
Avatar billede mgroen Novice
22. april 2017 - 10:14 #17
@jakobdo

Super fedt tænkt :-D

Kan du lokkes til at sætte følgene:

Initial Load = sætte 2 streger hvor resultatet er
ved næste tryk = igen 2 streger inden resultat

Og helt super hvis de kunne animere mens de tænker :-D

Det kunne være lidt fedt - men igen jeg ved ikke hvor meget det vil kræve :-D

Men jeg takker RIGTIGT meget for din hjælp

/Martin
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. april 2017 - 17:07 #18
Jeg forstår desværre ikke hvad du mener med stregerne.
Avatar billede mgroen Novice
22. april 2017 - 17:23 #19
:-D

Det er bare almindelige bindestreger som du har lavet mellem Bordnummer og Tal

G-12

Så inden man trykker skulle der stå - - - og så de 2 streger på hver sidde kunne snurre rundt mens "tiden" går.

og så skulle de igen blive til streger når man trykker på "knappen" igen

Håber du forstår hvad jeg mener :-D
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. april 2017 - 17:58 #20
Det giver mening, jeg giver det endnu et forsøg. ;)
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. april 2017 - 21:02 #21
Hvad noget ala denne: https://jsfiddle.net/z77jfdcj/2/
Avatar billede mgroen Novice
23. april 2017 - 09:53 #22
@jakobdo

Det er simpelthen super :-D

Takker rigtig mange gange ;-)