Avatar billede Jannickhess Professor
22. april 2017 - 16:21 Der er 6 kommentarer

Netgear duo v2

Min ældre Netgear duo v2 den har blæseren tændt hele tiden,
jeg ved ikke om det er fordi at den er i stykker?

Og det er længe siden at jeg har haft den brugt (flere år)
Men de to hdd på hver 2 Tb indeholder jo en del data, som jeg jo gerne ville kunne se billederne på.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2017 - 16:24 #1
har disk ud og set dem i en sata usb
Avatar billede Jannickhess Professor
22. april 2017 - 16:26 #2
Jeg har prøvet det tidligere, men de kan ikke læses på den måde?
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
22. april 2017 - 17:05 #3
Diskene er formateret som ext3 eller ext4, hvis din Netgear duo var sat op som RAID1 kan du prøve med linux.
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. april 2017 - 18:51 #4
Kast lige et blik på denne tråd:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1016857?k=8256316&nid=360206
Hvis du kan se diskene i det nuværende setup, så skal du nok skynde dig, at hente data ud. Jeg mener ikke, at blæseren skal køre hele tiden, så den kan have kort levetid tilbage. Jeg kan ikke huske, om der er indstillingsmulighed for blæseren på den model.
/ptj_11
Avatar billede Jannickhess Professor
01. maj 2017 - 09:06 #5
Hej Digitalsupport

Jeg har aldrig prøvet, at bruge linux
men jeg har hørt at man skulle kunne bruge den via cdrom drevet.

Jeg vil jo gerne hente den udgave der er på dansk,
kan du smide et link herinde?

Kh.
Jannick
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
01. maj 2017 - 16:55 #6
Prøv med en Ubuntu, kan hentes her: https://www.ubuntu.com/download/desktop
der er ligeledes en guide til at lave en USB stick der kan bootes fra.