Avatar billede hadro Novice
22. april 2017 - 20:02 Der er 5 kommentarer

Simpel html

Jeg tror det er ret simpelt det jeg efterlyser, men kan ikke rigtig google mig frem til noget der fungerer

Laver en html side ret lavpraktisk i frontpage. Der er et baggrundsbillede på hele siden, som er 2048x1360 - og det bliver vist rigtig nok

Så er planen jeg tilføjer en tabel(ved ikke om det kan gøres smartere), men når jeg ser preview at siden, så fortsætter teksten nedad ud over højden - og der vil jeg jo egentlig bare gerne have en scroll bar, så tekst der fylder ud over de 1360px, skal scrolles ned og baggrundsbilleder derfor står fast
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. april 2017 - 21:21 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
23. april 2017 - 09:59 #2
er det ikke, at billedet altid skal ligge stabilt (samme sted på skærmen), og teksten scrolles - en <span>, <block> eller lignende ovenpå billedet og med tekst i inkl evt scrollbar
Avatar billede hadro Novice
23. april 2017 - 18:48 #3
Jo baggrund skal ligge fast uanset hvor meget tekst der så skal scrolles ned for at læse
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. april 2017 - 08:35 #4
Har du forsøgt som jeg skriver i #1 ?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. april 2017 - 13:21 #5
https://www.w3schools.com/howto/howto_css_parallax.asp
du skal bruge den i "Example with percent"