Avatar billede Frederik D. Novice
22. april 2017 - 22:00 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Er skærmen gået sig en tur? TV

Hej. Muligvis et forkert forum, men jeg takker på forhånd for alle råd
Min tv-skærm er gået i sort. Det er et prosonic 32LED5003. Og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
Skærmen er som sagt sort, men man kan svagt ane billedet når man f.eks. trykker menuen frem.

Nogle råd til hvad jeg kan gøre eller skal jeg på jagt efter et nyt?
Avatar billede richardjensen Seniormester
22. april 2017 - 22:52 #1
Prøv at undersøge kabler og stik for løse/usikre forbindelser.
Avatar billede milter Ekspert
23. april 2017 - 01:41 #2
Så vidt jeg kan se, er den bedste (ikke længere tilgængelig) pris på et nyt TV af den model ca. 1800. På Den Blå Avis kan det købes brugt til omkring 400 kr.

Så glem alt om at reparere det, medmindre du kender en TV-mekaniker, som har adgang til billige reservedele, som vil arbejde gratis, og som ved helt præcist, hvad der skal skiftes.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2017 - 08:37 #3
Lyder som backlight er gået siden du svagt kan se hvad der er på skærmen. Det kan ikke betale sig at lave det med mindre man selv kan og man har et doner tv.
Avatar billede Frederik D. Novice
23. april 2017 - 19:49 #4
Tak for jeres kommentarer. Jeg gav kun 800-900 for det i Bilka engang, så jeg går nok på jagt efter et nyt tv. :)