Avatar billede tnla Mester
24. april 2017 - 21:08 Der er 15 kommentarer

Overvågningskamera reagerer ikke

Hej,
Jeg har et lille overvågningskamera, som jeg ikke kan få til at virke. Det hedder PIR MMS Alarm System FK-007X, og jeg har både prøvet at følge brugsanvisningen og en guide på Youtube, men der sker ikke noget. Brugsanvisningen er på kinesisk og engelsk, og det er meget dårligt engelsk, kan ses her:

http://imgur.com/a/ijkSi

Jeg har kameraets strømknap nede 3-5 sek, til indikatoren lyste, sat sim- og SD kort i kameraet og sendt en sms med beskeden "SZ#mit telefonnummer#" til kameraets simkort nr, og derefter prøvet med både GET, W og P, men som sagt sker der intet :(

Nogen bud på hvad jeg skal gøre?

Måske virker kameraet bare ikke. Jeg kan andre på Youtube som brokker sig over lignende kameraer, som ikke virker...
Avatar billede Mikael Ekspert
25. april 2017 - 07:34 #1
Nedenstående er IKKE de "vise sten" .. Men skal normalt være ok. ;)

1. Simkortet skal være aktivt fra udbyderen.

2. Evt. pinkode på simkortet skal være fjernet. ( Gøres normalt via en mobil telefon )

3. Simkortet understøtter ikke kameraet ??
Hvilken udbyder anvender du ??
Avatar billede tnla Mester
25. april 2017 - 10:05 #3
Simkortet er et taletidskort uden pinkode fra Lyca, så det burde være ok. Om det så af en eller anden grund ikke understøtter kameraet, ved jeg ikke.

Skal lige sige at jeg selvfølgelig også har viftet med hånden foran kameraet, efter at at have sendt beskeden P (for Pic) til det. Og det står til opladning, så det kan ikke skyldes manglende strøm.
Avatar billede Mikael Ekspert
25. april 2017 - 12:37 #4
Avatar billede tnla Mester
25. april 2017 - 14:31 #5
Deres taletidskort skal ikke aktiveres, man sætter det bare i, og så virker det. Jeg har da også testet det i en mobiltelefon og kan både modtage og foretage opkald, og sende og modtage sms. Men nu har jeg for en god ordens skyld registreret mig. Tror du det vil gøre en forskel?
Avatar billede Mikael Ekspert
25. april 2017 - 15:26 #6
Kan der sendes MMS på det taletidskort.. Jeg mener bestemt, at billeder sendes til MMS. Når det altså virker ;)
Avatar billede tnla Mester
26. april 2017 - 07:51 #7
Har lige prøvet, og nej det kan der ikke :o Det gik jeg bare ud fra, men ja - MMS er jo selvfølgelig data. Nu har jeg så sat et andet simkort (Telenor med abonnement) i kameraet, og nu svarer det i det mindste på mine SMS'er:

SZ #mit telefonnr#  -  svar: "mit telefonnr binded ok"
W  -  svar: et link med lokalitet
GET  -  svar: "Bind num: mit telefonnr pic mode"
MMS  -  svar: "Do MMS, wait a while" (Men jeg får ingen MMS)
P  -  ingen svar
1111  -  svar: "The PIR-Alarm opened" (Jeg bevæger min hånd foran kameraet)
MMS  -  svar: "Do MMS, wait a while" (Men får stadig ingen MMS)
RET  -  svar: "3 seconds later, the alarm reset"

Og så forfra igen, men stadig ingen MMS. (man kan godt sende MMS fra det simkort, når det sidder i en telefon)

Mystisk..
Avatar billede Mikael Ekspert
26. april 2017 - 08:15 #8
Hvis vi ser på understøttelsen:
Citat
Support global frequency ranges: GSM850, GSM900, DCS1800, PCS1900;

http://www.chinabuye.com/fk-007x-anti-theft-wireless-pir-mp-mini-infrared-camera-sensor-motion-detector-tf-gsm-mms-call-monitor-alarm-system

Så tænker jeg på, at visse udbydere kræver MMS via 3G data.. Og om Telenor gør det husker jeg ikke ???
Avatar billede Mikael Ekspert
26. april 2017 - 08:23 #9
Til ovenstående #8.

Jeg er ofte stødt på, at et nyere simkort (forskellige udbydere) KRÆVER en 3/4G mobil.

Jeg TROR ?? ikke at det kamera understøtter 3G ???
Avatar billede tnla Mester
26. april 2017 - 12:46 #10
Jeg har lige ringet til Telenor, og ham jeg snakkede med, siger at deres simkort automatisk skifter til det netværk apparatet kan tage. Han mener at det er kameraet, som afgør om det kan modtage MMS. Han foreslår jeg kontakter producenten, men jeg kan ikke rigtig finde nogen kontakt oplysninger..

Jeg tænker det må være et meget gammel kamera, hvis det ikke understøtter 3G ?
Avatar billede Mikael Ekspert
26. april 2017 - 13:37 #11
Som jeg ser det, så sender det KUN sms/mms på GMS nettet.

Sikkert som kun 2G ???
Avatar billede Mikael Ekspert
26. april 2017 - 13:40 #12
Hov.. Det hedder jo GSM.. Ikke GMS ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
26. april 2017 - 13:44 #13
Nu ved jeg ikke hvor du har købt det.. Men er det fra "ChinaBaye" så kontakter du dem her (på engelsk) ;)
http://www.chinabuye.com/contact-us
Avatar billede Mikael Ekspert
26. april 2017 - 13:46 #14
Eller: info@chinabuye.com
Avatar billede tnla Mester
27. april 2017 - 15:35 #15
Jeg købte det af en privat, som havde haft det i et års tid, men aldrig fået det brugt. Hvor han så havde købt det, fik jeg ikke spurgt om.. Men uanset hvad, så burde det jo kunne sende MMS på GSM / G2 netværket, det står jo i manualen. Så det er lidt mystisk at det ikke sker, hvis Telenors simkort automatisk skifter til det.

Men ellers må jeg bare bruge kameraet uden MMS funktionen. Jeg håber den del i det mindste virker, har dog ikke fået tjekket det endnu, da jeg lige pt mangler en kortlæser.