Avatar billede lurup Ekspert
25. april 2017 - 09:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tage koip af dvd film til Gdrev

Hej

Jeg har  en del film jeg skal have taget kopi af og lagt på mit Gdrev, for derefter at kunne køre den derfra.
Jeg skal have dem lavet om til en fil for at kunne køre den direkte.
Mit ønske er også at kunne vælge undertekst til og fra.
Har fået hjælp tideliger og blev anbefalet at bruge MakeMKV som kunne det hele MEN det er ikke en fil og jeg kunne derfor ikke køre den direkte fra gdrev.

Hvad kan jeg gøre ??
Avatar billede eurositi Ekspert
25. april 2017 - 09:33 #1
MakeMKV laver flere MKV-videofiler, hvis der er flere uafhængige videoer på DVD'en, f.eks. bonusmateriale. Filmen vil som regel være den første (og største). Underteksterne ligger inde i MKV-filen og kan vælges til og fra, når du afspiller dem i f.eks. VLC.
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. april 2017 - 11:03 #2
Du kan også kigge på dette tool: https://handbrake.fr

Er det dog ikke lidt optimistisk at smide DVD film på gdrev ?
Det tror jeg ikke du får lov til i særlig lang tid, men er bare et gæt.
Avatar billede eurositi Ekspert
25. april 2017 - 13:21 #3
Google Drive har en månedlig trafikgrænse, som bliver "spist" meget hurtigt, hvis man afspiller en hel spillefilm direkte fra drevet. Jo større jo værre, men helt generelt er Dropbox, iCloud, OneDrive og Google Drive slet ikke beregnet til streaming, så du vil givetvis også få en ringe billedkvalitet.

Dertil kommer, at du ikke må dele ophavsretsbeskyttede film med andre. Du må godt lægge egne filmkopier der, men hvis du deler mappen med andre, risikerer du at blive straffet eller som minimum at få spærret kontoen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. april 2017 - 14:03 #4
Måske du skulle kigge på denne løsning: https://www.plex.tv/features/cloud/
Avatar billede lurup Ekspert
25. april 2017 - 18:02 #5
Jeg har fri forbrug og plads på Google
Avatar billede eurositi Ekspert
25. april 2017 - 23:30 #6
Det ser ganske rigtigt ud til, at der ikke er nogen båndbredde-restriktioner på Google Drive. Jeg kan også se, at Google har oprustet streamingmulighederne - i hvert fald for deres betalende erhvervskunder her i 2017.

Du er dog under alle omstændigheder nødt til at konvertere DVD-filmen fra sit originale MPEG2 videoformat til noget mere streamingvenligt (H.264). Her vil jeg foreslå, at du først ripper med MakeMKV og derefter konverterer med Handbrake. Bare brug et af de presets (576p 25 FPS eller 480p 30 FPS), som passer til kildefilens kvalitet. Jeg er ikke sikker på, at Google Drive vil afspille MKV-filer, så du er formentlig nødt til at gemme output-videoen fra Handbrake som enten MP4 eller WebM.

Har du allerede prøvet at uploade og afspille en film via GDrive appen?