Avatar billede Thomas Novice
25. april 2017 - 09:43 Der er 9 kommentarer

Mit tastatur skifter til EN når jeg taster semikolon

Jeg har en ASUS Zenbook med engelsk tastatur. Jeg har dansk tastatur layout men kan pludeslig ikke skrive æ mere, det lå der hvor semikolon er. Nu skifter det til engelsk layout når jeg taster semikolon. Hvad har jeg dog gjort galt?
Avatar billede Thomas Novice
25. april 2017 - 09:56 #1
Glemte lige at skrive at jeg kører Windows 10.
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. april 2017 - 10:03 #2
Pröv Alt+shift og se om den ikke går tilbage til dansk
Avatar billede Rune1983 Ekspert
25. april 2017 - 10:28 #3
Hvis du ikke anvender engelsk tastatur til noget kan du fjerne det så du kun har den danske tilbage. Og hermed vil det ikke kunne lade sig gøre at skifte tastatur layout.
Avatar billede Thomas Novice
25. april 2017 - 10:38 #4
Jeg kan sagten skifte imellem EN og DA, problemet er når jeg vil taste æ, så skifter det til EN.

Har også prøvet at fjerne engelsk layout men så virker den slet ikke.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. april 2017 - 14:39 #5
Kontroller om det er sat til QWERTY
https://billedeupload.dk/images/O3IXG.png
Avatar billede Thomas Novice
25. april 2017 - 17:38 #6
Det er sat til QWERTY. Tror jeg kom til at trykke på et eller andet da jeg testede hvor ae, ø og å lå....
Avatar billede poko1 Ekspert
26. april 2017 - 08:15 #7
Du må kun have et spørgsmål om samme emne! :-(
Avatar billede Thomas Novice
26. april 2017 - 22:15 #8
I stedet for eksperten ledte efter dette kunne eksperten måske komne med en løsning...
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. april 2017 - 08:36 #9
#8

Nu ved jeg ikke hvad du tror eksperten er for sted, om du tror der sidder et antal ansatte der svarer på folks spörgsmål. Hvis det er tilfäldet, så er det helt forkert, dette er et community der folk helt gratis sidder på sin fritid og hjälper folk. Hvis du ikke har fået svar på dit spörgsmål er det fordi der ikke lige sidder en med de rette kompetencer.