Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
25. april 2017 - 10:52 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

skrivebeskyttet hdd

Jeg har fået en firma pc, og vil gerne formatere harddisken, men kan ikke få lov, vil en clean installation af win10 løse problemet?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2017 - 10:54 #1
du skal formater disken og lave en ny Windows ind og drivers :)
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2017 - 10:55 #2
firma pc har den et domæne ? den skal køre på
Avatar billede poko1 Ekspert
25. april 2017 - 10:56 #3
Kan du ellers komme ind i Windows og programmerne?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2017 - 10:57 #4
poko1 ?
Avatar billede poko1 Ekspert
25. april 2017 - 10:59 #5
#4 Hvad er dit problem????
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2017 - 11:01 #6
han vil gerne formatere harddisken,  der skal man ikke ind i Windows men skal boote og formater disken
Avatar billede poko1 Ekspert
25. april 2017 - 11:09 #7
Nu er det altså sådan at der findes mange værktøjer til at låse en disk og det kunne jo være at at der var noget der skulle ændres før du vil være istand til overhovedet at få lov til at formatere drevet!!!!
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2017 - 11:12 #8
så kan man lave en bootdisk og boote op
Avatar billede poko1 Ekspert
25. april 2017 - 11:20 #9
Hvis det er så nemt er der ingen grund til jeg spørger ind og bruger min tid på tråden. Den kan jo ikke være sikret Rigtig Så alle kan blot formatere alle HDD???
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
25. april 2017 - 11:30 #10
pc'en kører fint med win7, men der er filer jeg gerne vil slette, men de er åbebart skrivebeskyttede, og jeg kan som sagt heller ikke formatere den, så spørgsmålet er om en opgradering til win10 kan formatere hdd, eller skal jeg ind i registreringsdatabasen og fjerne skrivebeskyttelsen?
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. april 2017 - 12:23 #11
Aktiver den skjulte administratorkonto, genstart maskinen, og log ind som administrator.
Hvis du ikke nu kan slette de ønskede filer, højreklikker du på hver enkelt fil, og vælger egenskaber. Her vælger du fanebladet sikkerhed, og sætter de ønskede rettigheder.
Jeg læser dit indlæg, som at du har overtaget en udfaset firmapc til dit private brug. Det efterlader mi undrende. Hvilket firma sender en kasseret pc på gaden, uden at have raseret HD først.
Intet under, at der mange steder opstår problemer, hvis dette er standarden.
/ptj_11
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
25. april 2017 - 13:01 #12
Jeg har fået en  ny firma pc, og vores it mand sagde jeg måtte beholde den gamle, men nu har vi fået en ny it mand, og jeg vil gerne undgå at spørge ham, men tak for svarene, jeg prøver mig frem
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2017 - 14:31 #13
Opgradering til Windows 10 vil ikke afhjælpe problemet. Desuden skal du jo betale for en opgradering.
Du kan muligvis overskrive hele disken med Killdisk (1 gang) hvorefter du kan installere et OS fra grunden. Men så er spørgsmålet; hvad vil du installere? Du har fået disken med Windows 7 fra et firma, hvilket vil sige, at du ikke har installations mediet. Og hvis disken ikke er installeret med en OEM, kan du heller ikke bruge en anden OEM. Desuden er det åbenbart en gammel disk. Er den værd at bruge tid på?
En ny koster jo ikke ret meget, men ellers: http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2017 - 14:34 #14
Ps. Der er jo et andet problem. Når et firma får en ny PC skal det jo stå til regnskab, for den gamle, over for Told og skat. Den skal vel afskrives? og kan ikke bare forsvinde?
Avatar billede sergei_ Juniormester
25. april 2017 - 15:15 #15
1. sæt win 10 CD/DVD i og genstart så den booter fra den. Kan også være fra en win 10 USB. (hvis den ikke automatisk booter fra den, skal du ind i bios og ændre indstilling så den starter fra hhv. cd/dvd eller usb
2. lav en ren installation

Har du ikke en Window 10 USB eller DVD, kan den downloades her
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
25. april 2017 - 15:35 #16
Jeg takker for de gode svar, disken er fin så jeg prøver med killdisk, men ellers kan jeg jo også som du skriver bare købe en ny hdd.
Mvh. Jørgen Andersen