Avatar billede alexi Praktikant
25. april 2017 - 17:22 Der er 3 kommentarer

NVIDIA driver installation frøs, computer (win8.1) vil ikke boote

Hej. Jeg har lige prøvet at installere den nyeste driver til mit grafikkort, midt i installationen frøser computeren, der vises den blå skærm og at der er sket en fejl, den samler oplysninger og vil genstarte. Den genstarter aldrig så det gør jeg manuelt. Nu vil computeren ikke boote ind i Windows 8.1. Mine skærme blinker bare.

Jeg har prøvet "start up repair", men den fejler. Jeg kan ikke ummidelbart boote til BIOS. Hvis jeg hamrer f8 under start, kan jeg igennem "start up setting" genstarte med "safe mode". Computeren genstarter også fint, og jeg får en menu, hvor jeg blandt andet kan vælge "safe mode" ved at taste 4/f4, men der sker ingenting, uanset hvad jeg trykker.

Hvad kan jeg gøre? Jeg tænker, at jeg skal have fjernet alle spor af nvidia driverne og geninstalleret dem, men hvordan gør jeg lige det, når jeg ikke kan boote ind?
Avatar billede milter Ekspert
25. april 2017 - 21:30 #1
Kan det tænkes, du på et tidspunkt har valgt "Fast boot"? Det kan ifølge linket herunder resultere i, at tastaturet ikke virker, når du vil taste 4/F4 for at gå i safe mode. Læs hele linket.

https://www.eightforums.com/general-support/35869-windows-8-1-impossible-get-into-safe-mode.html
Avatar billede alexi Praktikant
26. april 2017 - 18:16 #2
Det mindes jeg ikke at have gjort, nej. Men mon ikke det er noget i forbindelse med dette*, som der blev linket til igennem dit link.

Jeg har dog fået det hele til at virke nu. Jeg tog grafikkortet fysisk ud af computeren, kørte skærm igennem onboard grafik, brugte DDU** til at fjerne alle drivere, satte grafikkortet tilbage og installerede driverne forfra. Og det virkede :)

* https://www.bleepingcomputer.com/tutorials/enable-the-f8-key-in-windows-8/
** http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html
Avatar billede milter Ekspert
26. april 2017 - 19:43 #3
Dejligt, du fik det til at virke. Og jeg burde have spurgt dig, hvilken computer det drejer sig om, for så ville jeg nok have vidst, at du havde et andet grafikkort at starte reparationen fra :-)