Avatar billede Kurt Novice
26. april 2017 - 21:22 Der er 3 kommentarer

Ændring af skriftfarme

Hej.
Ved ikke om det er den rigtige kategori, men jeg prøver.
Når jeg gik ind på den gamle hjemmeside.
http://www.djursslaegt.dk/djursdatabasen/index.php
og søgte på en navn, blev skriften anderledes når den havde været vist.
Det er vel browseren der markerer det, eller hvad.
Nu har de imidlertid fået ny hjemmeside
http://www.djursdatabasen.dk/
Her ændres også hvis jeg har været inde et sted, men det er meget svært at se forskel. Det er sikkert programmet der skal ændres i, men jeg har haft kontakt til dem, men det er ikke lykkedes dem at ændre det.
Er der noget jeg selv kan gøre i Win 7 for bedre at kan se "forskellen"
Jeg bruger firefox og explore.

Mvh. Kurt Nielsen
Avatar billede bpb Seniormester
26. april 2017 - 22:35 #1
Den slags effekter opnås let og elegant i CSS.

Prøv at besøge den første af dine to links, højreklik et tomt sted og se kildeteksten, og klik på den fil som hedder css/genstyle.css.

Så kan du se præcis hvad Djurslænderne gjorde, da de oprettede deres gamle side.  (At den nu henviser til en ny side er ligegyldigt.)

Søg i CSS-filen efter visited.  Flere steder vil du finde sådan noget som

/* visited: previously visited links */
a:visited {
color: #666666;
}

Den dybere mening finder du fx ved at lade Google søge på "link visited".

Et par af de mange gode søgeresultater er fra W3Schools.  De indeholder forklaring og Edit+Execute eksempler, hvor du selv kan eksperimentere.

God fornøjelse.
Avatar billede bpb Seniormester
26. april 2017 - 22:41 #2
Angående dit spørgsmål, så glemte jeg at sige:

Der er desværre næppe mulighed for, at du kan ændre i deres CSS fra din egen computer.
Avatar billede Kurt Novice
27. april 2017 - 08:01 #3
Tak for dit svar. Ærgeligt jeg ikke selv kan gøre noget ved det, men jeg har sendt dit svar videre til rette vedkommnede.