Avatar billede dogtown Seniormester
27. april 2017 - 19:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søger ny løsning/portal i stedet for Joomla

Jeg har et websted i dag som kører med Joomla. Men både for mig og for brugerne er den utrolig langsom, selv om jeg gjort flere ting for at bedre dette.

Så søger jeg nogle anbefalinger her hos jer! Portalen/webstedet har en åben side og for de som er logget på. Har også en support appl. i den.
Ellers er der behov for et galleri og artikler.

Er selv i gang med at kikke på det som findes der ude. Alt fra Durpal til Typo3.
Tips og anbefalinger modtages med tak!
Avatar billede acore Ekspert
27. april 2017 - 19:55 #1
www.opensourcecms.com er et sted at starte.

Du kunne også bruge dit krudt på et hurtigere/bedre webhotel. Det er ingen naturlov, at et joomla-site er langsomt.

Har du analyseret dine load-tider? Det kan bruges til at identificere flaskehalsen.
Avatar billede Joomlakonsulenten Juniormester
28. april 2017 - 21:34 #2
Du kan med stor sandsynlighed gøre hjemmesiden hurtigere.

Har du mange billeder?
Er de optimeret, altså ikke så store i filstørrelsen?
Indlæses hjemmesiden asynkront, hvor de mindst vigtige scripts indlæses til sidst?
Benytter du Gzip?
Benytter du cachen?
Er hjemmesiden opdateret til nyeste Joomla-version?
Kører serveren med PHP 7?
Osv.

Jeg laver gerne lige en hurtig måling på hjemmesiden og kommer med et par anbefalinger.
Avatar billede dogtown Seniormester
30. april 2017 - 20:58 #3
Det må du godt!
Kan det være at jeg har brugt Templatetoaster til at lave skabelonen selv?
Den kører på php 5.4.45, jeg har spurgt til, om der kan opgradere..

www.hubrand,dk er adressen

Jeg fik loadtime på 2.25 sek.
Avatar billede Joomlakonsulenten Juniormester
30. april 2017 - 21:25 #4
Her er hvad Google ser:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=http%3A%2F%2Fwww.hubrand.dk%2F&tab=desktop

- Billederne skal optimeres
- Du skal udnytte cache-funktionen både i Joomla og ved hjælp af htaccess-filen.
- Og det med Javascript og CSS handler om, hvor når at disse filer indlæses. De skal indlæses til sidst. Det kræver lidt teknisk snilde, at få det til at spille.

Når du har fået Google Pagespeed op i det grønne felt (85/100) - gerne så tæt på 100 som muligt, laver du en måling med Pingdom Tool: https://tools.pingdom.com/#!/bgAlCY/http://www.hubrand.dk

Du skal lave målingen og optimeringerne på alle siderne på hjemmesiden.

Hvis det er, så giver jeg gerne et bud på opgaven.

Vi har i øvrigt Nordsjællands Brandvæsen, som kunder, hvor vi står for alt deres web. ;)
Avatar billede dogtown Seniormester
30. april 2017 - 21:36 #5
Takker for tippet!
Denne hjemmeside er for Brandklubben i Hundested, og det er mig som lader klubben låne plads på mit webhotel. Så det er ingen økonomi i at købe tjenester :-(

Jeg må se hvad jeg selv kan få til.. Men takker for dit svar!