Avatar billede Claus Mester
29. april 2017 - 14:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ingen adgang til router

Hej.

Som overskriften siger, kan jeg ikke få adgang til internettet via min router. Heller ikke via kabel.

Jeg ved ikke helt hvad der skal bruges af oplysninger for at hjælpe, så spørg endelig.

Jeg har forsøgt reset og slukket for strømmen flere gange.

Jeg har en router på væggen, som mit fibernet går direkte ind i, men som ikke har WiFi. Og så har jeg en stående router der er koblet til den anden router og som har WiFi.

Iflg supporten ved min internet udbyder, kan de se routeren på væggen og de kan se at der er forbindelse til WiFi routeren, men at den ikke får forbindelse til computer.

Hvis nogen kan hjælpe mig, ville jeg blive glad. Vil nødigt ud og bruge 1000 kr på en ny.

Vh Claus
Avatar billede INK Ekspert
29. april 2017 - 15:25 #1
Fortæl lige hvilken router.
Har det tidligere virket?
Har du bare koblet routeren på den eksisterende uden at lukke for DHCP serveren i den nye?
Avatar billede Claus Mester
29. april 2017 - 16:19 #2
Det er en Netgear. Modellen kan jeg skrive når jeg kommer hjem hvis du har brug for det.
Det har tidligere virket, de sidste 3 år.
Jeg ved ikke hvordan den er sat op. Da jeg flyttede ind var den allerede på.
Avatar billede INK Ekspert
29. april 2017 - 16:43 #3
Kan du få forbindelse med andre enheder som tablet eller smartphone?
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2017 - 16:57 #4
hvad siger den når du loger ind med 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 ?
Avatar billede Claus Mester
29. april 2017 - 16:57 #5
Nope. På en laptop kan vi se netværket og forsøge at logge på, men det bliver kun til "begrænset adgang"
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2017 - 16:59 #6
godt så prøv og lige ind med IP
Avatar billede Claus Mester
29. april 2017 - 17:19 #7
Hvordan det rasmus?
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2017 - 19:04 #8
gå i cmd skriv ipconfig
enter skriv ip som vis ved gateway
Avatar billede Claus Mester
29. april 2017 - 22:00 #9
Wireless LAN adapter Wi-Fi:
Default gateway ...... 192.168.43.1
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2017 - 23:28 #10
?? hvad er det  for en ip? har du kikket efter skal den ikke hede 192.168.0.1 eller 192.168.1.1
By default, your NETGEAR router's IP address is either 192.168.1.1 or 192.168.0.1
Launch a web browser from a computer or wireless device that is connected to your router's network.
Type http://routerlogin.net into your web browser's address bar.
The login window displays.
Enter the router user name and password.
The user name is admin. The default password is password. The user name and password are case-sensitive.
The BASIC Home page displays.
Avatar billede Claus Mester
09. maj 2017 - 07:15 #11
Jeg har forsøgt forskellige ting, uden held. Jeg fik aldrig kontakt med routeren igen. Købt nyt. Tak for respons og hjælp.
Avatar billede Andrew smith Praktikant
11. oktober 2018 - 14:07 #12
We offer world class facility to our customers as no other brand can give. So, hold our hands and forget about all your worries. Just trust and lay all your queries on the shoulders of <a href="https://netgear-ext.net/">netgear extender setup</a>