Avatar billede Andershoegh Seniormester
29. april 2017 - 18:14 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Betalt antivirusprogram med firewall ?

Kender ikke så meget til Windows.

Er det bare mig der er pjattet, hvis jeg får en ide om at købe et betalt antivirusprogram til Win 10

Kan jo se der er et installeret i forvejen. Det samme med firewall.

Hvis jeg vælger at gøre det, sløver det så ikke min pc, der er en ældre stationær med 4 GB ram
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2017 - 19:49 #1
nej ikke alle gør.
der er altid en test af de 10 bedste antivirus, når man googler det.

jeg har kaspersky, som ligger godt i toppen. det sløver på ingen måde min computer.
mht. firewall, lad os adskille det som "program-blocker".
det som malwarebytes gør, er at blokere angreb på skype og andre programmer, den prøver på at trænge igennem til ved at snakke vrøvl. det lukker malwarebytes for.

jeg roder ikke i windows firewall. jeg ved at INTET kommer igennem, fordi malwarebytes og kaspersky blokerer det.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
29. april 2017 - 20:25 #2
ok tak for info.

Så vil studere de test på Google før jeg beslutter mig
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2017 - 07:25 #3
Prøv at se her: https://www.av-comparatives.org/
Det er et uvildigt firma der laver mange tests af AV programmer
Avatar billede Andershoegh Seniormester
30. april 2017 - 12:29 #4
Super

Er faktisk ved at afprøve en trial-version af Eset ( nod 32)  som jeg selv husker( for over 10 siden)  var et af de programmer der krævede mindst ressourcer

men i den test ligger ikke alt for godt.