Avatar billede prXarN Novice
29. april 2017 - 19:26 Der er 4 kommentarer

Min mikrofon er utrolig lav

Hey!

Jeg har meget længe haft et problem med at min mikrofon enten er meget lav eller meget dårlig og nu skal der gøres noget ved det fordi det irriterer mig ad helvede til at alle pointerer det hver og hveranden dag.

Det er et HyperX Cloud 2 White headset jeg sidder med lige nu hvilket er bedre end gennemsnittet og jeg købte det i sin tid fordi en ven havde nøjagtigt det samme og kunne anbefale det og han har aldrig haft et problem med mikrofonen, derfor tænker jeg at det umuligt kan være mit headset den er gal med.
Nu tænker du, det kan jo sagtens være DIT headset den er gal med? Og ja det kan det vel egentlig godt men der er bare det at det har været et problem i 3 år nu hvor jeg ikke har gidet at gøre noget ved det, så jeg har haft minimum 3 forskellige headsets hvor ALLE havde samme problem, så det skulle da være rimelig uheldigt at der har været fejl i alle tre.
Så tænker du sikkert, jamen så er det højst sandsynligt en hardware fejl? Tjo det kunne også meget vel være, men jeg har bare købt en splinter ny computer til over 13.000 for mindre end 2 måneder siden og problemet er fuldstændig det samme som det var på den jeg havde før.

Så her kommer mit spørgsmål - Hvad fanden kan problemet være?

Jeg har læst et sted at det hjælper at købe sådan en "converter" der gør det til et usb stik men kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan bruge det "almindelige" stik, og der bare ikke er noget at gøre ved det?
Ja jeg har ikke sindssyg meget forstand på elektronik så nu hedder det en converter og et almindeligt stik :D

Mvh, prXarN.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2017 - 19:46 #1
og hvordan står mikrofonen inde i windows kontrolpanel ? skruet op til 90% ?

ellers er det bare nogle lorteheadset.
jeg bruger et logitech webcam til at snakke i. det virker perfekt. det er højt og tydeligt, det sidder oppe ovenpå skærmen.

defekte ledninger med volume skrue, hvor man kan fifle med fingrene for at få "ordentlig" forbindelse, det har mange headset.

?
Avatar billede prXarN Novice
29. april 2017 - 23:32 #2
Tak for svaret først og fremmest, meeen det kan jeg ikke bruge til noget.

Lorte headset er det ikke, og som jeg så fint har skrevet har en kammerat fuldstændig det samme bare minus problemer.
Et webcam og et gamer headset er ikke just det samme, vi kan sagtens blive enige om at et webcam er højt og tydeligt men det er så højt og tydeligt at det fanger naboens vejrtrækning og så er kvaliteten ikke mindst exceptionelt ringe så det er et kæmpe no go.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2017 - 23:55 #3
hvis mikrofonen står oppe ved 90%, mangler der jo en forklaring...
så er det dit lydkort, måske er driveren ikke ret go.

hvad sker der hvis den får nyeste lydkort drivere ?
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2017 - 23:56 #4
kan du optage en lydfil med audacity, og indtale noget, som vi kan se et screendump af ?