Avatar billede jon-jon Juniormester
02. maj 2017 - 21:30 Der er 3 kommentarer og
6 løsninger

Kan ikke boote min HP 6005 pro

Hej
Jeg har købt et par HP 6005 Pro uden harddisk -
Derfor har jeg købt andre harddiske til disse maskiner -
Jeg har monteret disse harddiske i maskinerne - jeg har gjort lignende før - med held.
men - jeg får her besked som siger: a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage on your computer -
+ en hel del mere -
med andre ord jeg kan ikke boote overhovedet - maskinen vil ikke accepterer nogen form for styresystem - hverken en original Windows 7 som jeg har fra HP - der passer til 6005 pro eller en Linux
Det der undre mig er at jeg har 2 lignende computere - hvor jeg har installeret styresystemer på og som virker - men pludselig er der ingen connection - som om systemet eller bios er blevet ændret - hvad ved jeg ??

Jeg har et billede af beskeden - som jeg ville lægge op - men muligheden er vistnok ikke til stede

Håber på hjælp
Tak
John
Avatar billede kurtba Ekspert
02. maj 2017 - 22:37 #1
Det er vel ikke således, at de pc.er du har problemer med i bios er sat til at boote først på hd? Så kan du risikere, at den kommer med den fejl i stedet for at gå videre til at boote fra dvd eller usb, eller hvor du nu har dit installationsmedie henne.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2017 - 23:05 #2
Kan det tænkes at der er noget "Secure boot" aktiveret i bios, så den bare kun vil boote på hdd?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2017 - 02:12 #3
gå i bios, og tving den til at boote fra din windows dvd
Avatar billede posten Ekspert
03. maj 2017 - 05:43 #4
#3 det er nemmere  sagt end gjort jeg har lige haft en hp envy hvor jeg vidste at dvd drevet brugte sata 2 lige meget hvad jeg slog fra/til  der kom INTET dvd drev frem i bios men til sidst lykkes det at få den frem og hurtigst muligt fik jeg gemt det der stod frem i bios så jeg ku slette win 8 og startet install af win 10
Avatar billede poko1 Ekspert
03. maj 2017 - 07:02 #5
#4 Ja og så er der nogen der bruger en masse tid på at hjælpe dig! og så kan du ikke engang finde ud af at lukke tråden :-(
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1016753
Avatar billede jon-jon Juniormester
03. maj 2017 - 07:43 #6
Tak  tak -for alle forslagene

Til poko1 kan jeg sige - at jeg lige skal se forslagene før jeg kan lukke :-(
Men jeg må ind i bios og ændre noget der -

Jeg kender selvfølgelig godt det - at ændre fra HD til CD/DVD - men jeg må videre ind i bios - der ligger noget sikkerhed der - og det må jeg lige ændre

Tak for alle svarene
Venlig hilsen
John
Avatar billede poko1 Ekspert
03. maj 2017 - 07:55 #7
#6 Det er noget du har fået forkert i halsen!
Jeg reagerede på #4 som ikke er taknemlig for den hjælp han får af andre.
Så hvis du kigger en gang tilvil du se at jeg har brugt endog meget tid på ham.
Og så spiller han klog på opsætning gang på gang
Avatar billede poko1 Ekspert
03. maj 2017 - 08:00 #8
#6 Og hvis du skal slå Secure boot fra i disse gamle modeller mener jeg at når du har åbnet bios skal du vælge fanen Boot options for at disable secure boot.
Avatar billede jon-jon Juniormester
03. maj 2017 - 08:27 #9
Ok - tak for hjælpen poko1 -
Ja - vi skal passe på at forstå hinanden - :-D