Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2017 - 21:47 Der er 8 kommentarer

Tastatur

Hej Alle

Mit tastatur driller mig lidt, det er sikkert mig der har trykket på noget, men pt kan jeg kun rykke cursoren enkelt trin af gangen ved tryk på fx backspace eller piletasterne, jeg kan ikke holde tasten nede for at slette mere af gangen, det sker der intet ved.
Gælder for alle programmer.

MVH
Simon Andersen
Avatar billede BPA Seniormester
02. maj 2017 - 22:21 #1
Du skal nok kigge på tastatur indstillinger hvor man kan finde repetitions hastighed.
Du skriver ikke hvilken Windows du bruger.
I Win10 søger du blot tastatur og jeg mener det er afsnittet " Filtertaster" det handler om. På min er den slået fra og repeterer taster. Slår du den til kommer der en række valg.
I Win7 må du kunne finde tastaturet via kontrolpanelet.
Bedre ved jeg ikke. - Måske kan andre.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2017 - 09:03 #2
Det virkede i den forstand at cursoren nu bevæger sig ved at holde nede.
Dog er det ikke den samme hastighed som før, så tænker ikke det er den helt rigtige løsning.
Jeg har WIN10
Har slået Filtertaster til, ellers virker det ikke.
Avatar billede BPA Seniormester
03. maj 2017 - 13:56 #3
Kan det tænkes at du har fået installeret noget snavs på et tidspunkt som computeren har travlt med i stedet for at betjene dit tastatur?
Har du et gendannelses punkt du kan gå tilbage til for at se om det skulle virke?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2017 - 16:13 #4
Har lige reinstalleret Windows 10, problemet er der stadig:(
Avatar billede BPA Seniormester
03. maj 2017 - 18:40 #5
Jeg må spørge lidt videre.
Du har reinstalleret Windows 10. uden virkning.
Er det en fabriks tilstand du har sat den til, eller en nyinstallation?
Hvilken maskine har du, og hvilken Windows er den født med?
Forudsat repetitions raten har virket, er der mulighed for en tastaturfejl, eller driveren til det.
Jeg kunne forestille mig du skulle downloade fabrikkens keyboard driver og installere den hvis det er en "fremmed" Win10 du har brugt.
Specielle keyboard funktioner til netop din PC kender Windows jo ikke.
Du må bokse lidt videre.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2017 - 21:31 #6
Det har virket for en uge siden
Har lige lavet total geninstalation af WIN10, slettet alt af gamle programmer og filer ryddet op i drev.
Har sat den til nyinstallationer
Har en Toshiba Qosmio Intel(R) Core(TM) i7-3610QM CPU 2.30 GHz 2.30 GHz
Prøver om jeg kan opdater driver for tastatur
Avatar billede BPA Seniormester
04. maj 2017 - 00:48 #7
Jeg må stille spørgsmålet om din geninstallation af Windows igen.
Hvordan har du gjort det?
Det interessante er om Windows nu er som fabrikstilstanden. Det kan jeg ikke læse af dine svar. Har du gjort følgende:
Windows indstillinger (tandhjulet) -> Opdatering & Sikkerhed -> Genoprettelse ->
Nulstil denne PC.
Her kan du vælge at beholde filer eller slette alt.
Har du brugt denne fremgangsmåde er den som fabriks indstillet med alle Toshibas drivere.
Dem behøver du så ikke at besvære dig med at forny.
Har du gjort ovennævnte må selve tastaturet i søgelyset.
Man kunne få den mistanke at en tast hænger, en - der ikke vises som et tegn på skærmen.  Du må gå tasterne igennem og rense dem.
Jeg har ikke flere forslag pt.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2017 - 07:44 #8
Tak for hjælpen
Problemet blev dog ikke løst
Har installeret win10 som ovennævnte, jeg må forsøge at rense tastaturet så godt jeg kan.

Med venlig hilsen Simon