Avatar billede Janni Praktikant
03. maj 2017 - 22:16 Der er 8 kommentarer

Prosonic tv

Hejsa
Vores tv kan ikke finde et netværk og som om den er hel låst.. Der er slet ikke nogle kanaler på den og kommer heller ingen når vi søger. Der er bare sort skærm med et lille billede/tegn oppe i højre hjørne og med ? over og som spærre det hele og vi kan ikke få den væk og få gang i tv'et igen.

Venlig hilsen
Janni
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2017 - 00:04 #1
du skal indstille både symbol rate, og netværks id

disse er opgivet af din tv udbyder.
(hvis du har yousee, står de på yousees hjemmeside)

gå i indtillinger, begge dele skal stå et sted, nok under netværk eller kanal indstillinger
Avatar billede posten Ekspert
04. maj 2017 - 01:47 #2
her er de tal du skal bruge hvis din udbyder er yousee : Frekvens 450000 kHz

Netværks-ID: 100 111 for bland selv 120 for yousee kort i box

Modulation 64 QAM

Symbolrate 6875 KS

går udfra du ikke har et yousee kort så dit netværksid 80 % sikker : 100

så held og lykke med det
Avatar billede Janni Praktikant
06. maj 2017 - 20:01 #3
Det hjalp desværre ikke...
kan jeg sende et par billeder til jer, så I kan se om jeg har gjort det rigtig ?
Avatar billede posten Ekspert
07. maj 2017 - 10:09 #4
ku du taste de tal ind og hvor er du fra i dk ved du noget om jeres anlæg om evt. yousee står for signalet ??
Avatar billede Janni Praktikant
08. maj 2017 - 14:43 #5
Ja jeg kunne godt taste tallene ind,men det tog kun 2 sek at søge og den fandt 0 kanaler.
Vi bor i Frederikshavn og har yousee. Boksen sidder ved et andet tv i huset.
Avatar billede posten Ekspert
08. maj 2017 - 21:36 #6
så er det er yousee boks hvor i har kort i skal i nok vælge 120 som netværk id boksen skal derefter tilsluttes dit tv enten via scart/hdmi kabel når det er gjort finder du boksen på dit tv og via dennes menu laver du en kanalsøgning som start vil jeg vælge 120 som id hvis du har kort i den boks bruger 111 og de andre tal er de samme som dit tv sku ha brugt
nu når du laver en kanalsøgning på din boks behøver du ikke antennekabel til dit tv
Avatar billede posten Ekspert
08. maj 2017 - 21:40 #7
Avatar billede Lonefriis Juniormester
26. september 2019 - 22:31 #8
Vi har et prosonic tv og jeg har prøvet alt med søgning ingen kanaler og det har vi sjovt nok haft intet virker.