Avatar billede hkv Forsker
04. maj 2017 - 13:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sidekanter

Jeg er ved at lave en folder. Det er en A4, som skal kunne foldes på midten. Jeg vil gerne kunne lave den således, at der laves sidekanter på hver af de 4 sider (for- og bagside), med en af de grafik der findes i Word. Er det muligt? Jeg kan kun lave sidekanterne så de de dækker hele de 2 A4 sider.
M.v.h.
HH
Avatar billede ebea Ekspert
04. maj 2017 - 13:24 #1
Opret dit format, som et A5 format, og lav kanter som du ønsker på disse! Udskriv så på A4
Avatar billede hkv Forsker
04. maj 2017 - 13:59 #2
Tak for svar, men når jeg vælger A5, og så udskriver på A4, er det, uanset om jeg skriver i liggende eller stående retning, så står sidekanten i stående retning, hvilket jo ikke er meningen.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. maj 2017 - 14:17 #3
Du kan i Word sætte dokumentet op til "1-falset højformat" ("Book fold" i engelsk version). Det giver 2 A5-sider på et A4-ark, og når du tilføjer sidekanter, vil der komme ramme om hver af A5-siderne.

Se forklaring på 1-falset højformat i mit svar #6 i følgende tråd:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/930992
Avatar billede hkv Forsker
04. maj 2017 - 15:24 #4
Mange tak, det var lige hvad jeg skulle bruge.