Avatar billede rene1111 Juniormester
07. maj 2017 - 04:18 Der er 23 kommentarer

Ingen kontakt til routeren

Min computer kan ikke laengere finde min traadlos router, heller ikke med. kabel, mine to andre computere kan godt finde den, hvad skyldtes det? routeren virker, siden de to andre kan komme paa.
Avatar billede INK Ekspert
07. maj 2017 - 08:04 #1
Er det en bærbar, som du har haft koblet på et andet sted?
Prøv at nulstille netværkskortet i indstillinger.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2017 - 14:03 #2
køre den med 5ghz
Avatar billede rene1111 Juniormester
08. maj 2017 - 08:00 #3
Ja, der en baebar. Nej den er ikke blevet koblet et andet sted. Jeg har undersogt problemet  nu videre og det viser sig, at naar jeg forsoger aabner sider med. google Chrome, kommer der en tavle frem, hvor i staar: Der kan ikke oprettes forbindelse til internettet, hvor der sidst staar: Fejlkode: DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET. Naar jeg saa undersoger min netforbindelse, hvad den indeholder, er der gron flueben ved alle komponenter, minus DNS og primaerport hvor ved der er en gul trekant tavle, det vil vel sige, at de to virker ikke. Hvordan loser jeg dette problem? hvis netkortet skal nulstilles, hvordan gor jeg det? det er windows 8, som komputeren har. Som sagt, mine andre to komputere har forbindelse.
Avatar billede rene1111 Juniormester
08. maj 2017 - 11:44 #4
Nu har jeg nulstillet netvaerkskortet, det hjalp heller ikke,selvom den siger at den nu er repareret.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2017 - 15:23 #5
prøv dna server ¨'

Avatar billede rene1111 Juniormester
08. maj 2017 - 16:03 #6
Hjalp Heller ikke
Avatar billede Uvanga Ekspert
08. maj 2017 - 17:15 #7
Disse forslag har tidligere hjulpet (Se Alternativ1 nederst i denne besked)
Her et par forslag: (Forudsætter af din forbindelse til huset er ok)
Disse tre kommandoer kan anvendes hvis ingen netadgang: (Genstart efter udført!!)
cmd: ipconfig /flushdns (Nulstiller DNS)
cmd: netsh int ip reset  (Reset ip. Works for IPv4)
cmd: netsh winsock reset (Mere radikal løsning. Anbefales som sidste udvej)
netsh winsock reset = reset winsock catalog back to default setting or clean state
winsock reset kan medføre at andre programmer f.eks. VPN skal geninstalleres.
Alternativ1: Højreklik på netværkssymbol i bunden af skærm, vælg netværks og delingscenter.
Klik på interforbindelse-egenskaber-markere IPv4-egenskaber-hent IP + DNS automatisk
Alternativ2: Netkort-egenskaber-strømstyring (Fjern flueben ud for "Windows lukker for at spare strøm)
**
Netop når du siger PC har været flyttet, kan PC automatisk sætte loopback til 127.0.0.1 Men det kan du se i og rette i alternativ1.
Personligt ville jeg starte med alternativ1.
Avatar billede rene1111 Juniormester
08. maj 2017 - 20:01 #8
Hjalp heller ikke, det er da maerkeligt, at de to andre computere kan komme paa nettet? kan der alligevel vaere fejl i routeren?
Avatar billede rene1111 Juniormester
08. maj 2017 - 20:18 #9
Det er da ogsaa maerkeligt, at den computer, som jeg ikke kan koble paa internet, har nogle nyhedsprogrammer, som funkerer helt normalt, der kommer dagligt nye nyheder paa, maerkeligt.
Avatar billede rene1111 Juniormester
09. maj 2017 - 11:30 #10
Til Uvanga. Hvad skal jeg skrive i cmd for at faa hentet ny DNS ?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2017 - 12:46 #11
reset routen eller køre en ny windows ind
Avatar billede rene1111 Juniormester
09. maj 2017 - 13:15 #12
Har reset routeren, hjalp ikke. Saa skal jeg altsaa rense computeren og gemme indholdet forst?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2017 - 13:25 #13
ja gem dina data og slet disken og køre den op igen
Avatar billede INK Ekspert
09. maj 2017 - 13:34 #14
har du gennemført alle forslag fra Uvanga #7 ??
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. maj 2017 - 13:49 #15
Ad #10
ipconfig /renew (Husk at køre som Administrator)
Avatar billede rene1111 Juniormester
09. maj 2017 - 14:40 #16
Skal jeg skrive det i cmd? ipconfig/renew  ?
Avatar billede rene1111 Juniormester
09. maj 2017 - 15:18 #17
Nu har jeg faaet ny ip og dns som administrator, fra cmd, og har tastet de ind i egenskaber for IPv4, men det har ikke hjulpet
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. maj 2017 - 17:32 #18
Som udgangspunkt skal DNS og Ip hentes automatisk. Altså markere disse til "Hent Automatisk DNS - Ip"
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. maj 2017 - 17:34 #19
#15 Jeg skriver: ipconfig /renew
#16 Du skriver : ipconfig/renew
Du skal huske mellemrum ipconfig /renew
Avatar billede rene1111 Juniormester
09. maj 2017 - 17:39 #20
Ok. Jeg forsoger igen.
Avatar billede rene1111 Juniormester
09. maj 2017 - 20:01 #21
Nu fik jeg den til at virke. De adresser, som jeg fik fra cmd, kunne ikke bruges, så jeg klikkede den med "Hent automatisk DNS-Ip" Sjovt nok, det prøvede jeg også tidligere, men virkede ikke, men nu virkede, mærkeligt.
Jeg siger mange tak for hjælp, så har jeg igen lært noget, som man siger; man lærer hver dag noget nyt.
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. maj 2017 - 21:14 #22
De cmd kommandoer du har udført har renset din cache for konfliktende adresser. Så når du efterfølgende vælger Hent automatisk, vil det som hovedregel virke ;-)
Avatar billede rene1111 Juniormester
10. maj 2017 - 01:03 #23
Ok., det skal jeg huske.
Mange tak for hjælp.