Avatar billede Svanga Novice
07. maj 2017 - 22:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Blå skærm og genstart

Hej Eksperter !

For en måned siden fik jeg pludselig blå skærm nogle gange hver aften. Jeg forsøgte at geninstallere windows 10, men stødte på en kernel-fejl.

reperatør fik geninstalleret windows 10 og den har kørt fint i 3 uger.

Her til aften er den nu to gange kommet frem med blå skærm og at computeren genstartes og jeg kan finde en løsning på problemet på windows.com/stopcode - der er dog ingen hjælp at hente.

Min pc er et halvt år gamme og mærket er HP. Jeg har stort set intet lagt ind efter den kom fra reperatør.

Jeg var sikker på det var en softwarefejl, men det er jeg ikke sikker på længere.

Nogen der kan hjælpe - det er ret trist en så ny pc giver problemer.

Jeg har antivirus osv. i orden på pc´en.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. maj 2017 - 14:54 #1
Det kan måske skyldes en RAM fejl.
Prøv udelukkelsesmetoden: sluk maskinen, tag én RAM blok ud ad gangen, og tænd igen, og se vent så på en blå skærm (BSOD) Med lidt "held" kommer der ingen blå skærm, og hvis dette er tilfældet ja så er RAM-blokken synderen. Dermed er ikke sagt at fejlen ligger der, men det er et forsøg værd.
Avatar billede Svanga Novice
08. maj 2017 - 22:44 #2
Hej ErikHG.

Mange tak for du tog dig tid til at svare mig.

Jeg har vist fundet løsningen på mit problem. Jeg fik lidt hjælp af den blå skærm, da der stod Threath Stock in device driver.

Jeg undersøgte dette og opdaterede diverse drivere - jeg tror løsningen var, at jeg opdaterede min bios via HP. Siden har der ikke været blå skærm, så det kan andre måske bruge.