Avatar billede kahl Mester
08. maj 2017 - 09:59 Der er 10 kommentarer

Anvende et ark som Header ved printning

Kan jeg, og i så fald hvordan kan jeg få et ark til at fungere som header for de andre ark?

Jeg vil gerne anvende arket "Header" som header for den 4 andre ark når de printes, så jeg kun skal vedligeholde Headeren et sted. Headeren består af et mindre skema, som skal optræde på alle printende ark.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. maj 2017 - 10:02 #1
du gemmer header som en skabelon-fil, og bruger den når du laver de andre ark (standard bruger word skabelonen normal - men du kan frit vælge at bruge en anden når du åbner et tomt dokument)
Avatar billede kahl Mester
08. maj 2017 - 10:17 #2
men skal skal jeg så ikke rette i alle 4 ark når der kommer rettelser til headeren, eller misforstår jeg? og hvad er det for noget med et word dokument??
Avatar billede claes57 Ekspert
08. maj 2017 - 10:21 #3
my bad - jeg er ikke vågen endnu - så ikke det var excel, sorry...
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
08. maj 2017 - 10:30 #4
Header arket: Kan du ikke bare tage en kopi af det når du laver de nye ark og der efter gå ind i eks. A1 i det nye ark og skrive =Header!A1 ?

Jan
Avatar billede kahl Mester
08. maj 2017 - 10:35 #5
Det var for at undgå at have en Header i alle ark når der bare skal editeres i arket lige så er der også et billede der insistere på at flagre hvis man skjuler rækkerne.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
08. maj 2017 - 11:14 #6
Er du så ikke ude i en VBA løsning?
Noget med en udskrivsnings macro.

macroen skal:
1. Tage en kopi af Headerarket
2. sætte kopien ind over udskrifts arket
3. printe
4. rense op efter sig

evt. flette Header og udskriftsArket til en midlertidigt ark som udskrives og der efter slettes

man kan også lave et rent udskrifte ark, hvor man eks. i B1 vælger hvilket ark man vil udskrive og så designer udskriften, med header og indhold, hvor data-erne hentes fra de rigtige ark, det vil ikke kræve VBA
Avatar billede kahl Mester
10. maj 2017 - 10:03 #7
Jo det tænkte jeg også men kolonnebreden og antallet af celler er ikke ens på de forskellige ark så jeg kan ikke bare kopiere headeren ind i arket
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
10. maj 2017 - 10:46 #8
Sidste mulighed, uden at have filen, som jeg ser er at lave et word side med de to ark til udskrift.

Jan
Avatar billede kahl Mester
11. maj 2017 - 05:54 #9
lave et word ark? det er et regne ark jeg laver...
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
11. maj 2017 - 07:26 #10
Word dokument indeholdende de to ark opsat som du ønsker

Jan