Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
09. maj 2017 - 09:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C5 Parametre til egen balance udskrift

Når man vil lave sine egne balance udskrifter i C5, så ser tekst filen (.EXP) nogenlunde således ud:

1,"Åbningsbalance",7,0,2,1
2,1," 1 10      0    2049  0 0 00 01            Konto  "
2,2," 2 30      0    2048  0 0 00 01            Navn    "
2,3," 3 15  520      793  0 0 00 01            Aktuel  "

Hvor kan man finde, hvad de forskellige kolonner/parametre står for, og, hvilke værdier de kan/skal have???
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
09. maj 2017 - 09:39 #1
Hej,  Det kan du finde ud af ved at kigger lidt på formen 'LedBalanceRun' f.eks.. I denne kan du se, at opbygningen af balancen bygger på records i 2 kartoteker, nemlig 'UserInfo' og 'NotesGlobal'.

Recorden i 'Userinfo' peger på opsætningen i 'NotesGlobal' via recordID.

Hvis du kigger lidt i den nævnte form, kan du se hvordan opbygningen er lavet og hvad de enkelte felter indholder/betyder.

God fornøjelse
ADDCON
Peter Agger
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
09. maj 2017 - 10:09 #2
Tak for hjælpen, Peter :-)

Men, det blev alt for teknisk for mig  :-/

Jeg skulle nok have nævnt, at det drejer sig om en dansk v4 udgave af C5 - så der er slet ingen engelske navne i tabellerne eller andet...
...men, jeg har nu fået af vide, at det, jeg forsøger på ikke er muligt.

FYI: Så vil jeg lave en udskrift af balancen i hele 1.000, men uden decimaler - men, man kan åbenbart kun undgå decimaler, hvis man udskriver i heler kroner :-(
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
09. maj 2017 - 10:23 #3
Hej igen,

I de ældre versioner hedder formen 'FinbalanceParm'  og de 2 tabeller som styrer opsætningen hedder: 'Userinfo' og 'NotatGlobal'.

Hvad var det du ville lave -  ?

PA
Avatar billede cfive Juniormester
16. maj 2017 - 09:48 #4
Hej Pistolprins
Du skriver: "FYI: Så vil jeg lave en udskrift af balancen i hele 1.000, men uden decimaler - men, man kan åbenbart kun undgå decimaler, hvis man udskriver i heler kroner"
I forbindelse med udskrift af balance, kan du inden udskrift stille dig i feltet
Længde (15) og trykke "ALT+H" - her kan du sætte antal decimaler til 0 (Nul)...
Så får du balancen i T.DKK uden decimaler.
Den eksporterede definition jf. dit eksempel ser således ud:

1,"Åbningsbalance T.DKK u/Decimaler",1,0,2,1
2,1," 1 10      0    2049  0 0 00 01                      Konto              "
2,2," 2 30      0    2048  0 0 00 01                      Navn                "
2,3," 3 15      8      281  0 0 02 01                      Aktuel              "