Avatar billede Boddicker Seniormester
10. maj 2017 - 10:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flere linjer

Hej

Jeg har downloadet en kassekladde: http://www.amino.dk/media/p/293914/download.aspx

Mit problem er, at jeg har brug for 500 linjer og ikke 80 linjer til at taste mit regnskab ind med. Jeg har prøvet at bruge en almindelig copy/paste af de i forvejen eksisterende linier, men hvis jeg gør det, vil den ikke regne de indtastede værdier med i regnskabet. Det er som om, det er "døde celler".

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede ebea Ekspert
10. maj 2017 - 10:29 #1
Du kan ikke bruge Copy/Paste, da summeringen (som du har opdaget), ikke flytter med!
Du skal klikke ude i venstre side på rækkenumrene, og trække ned så langt du ønsker cellerne markeret (ønskede rækkeantal), og så Høreklikke på det markerede, og "Indsæt". Derved indsættes antal linjer, og du flyttet din summering korrekt med.
Avatar billede Boddicker Seniormester
10. maj 2017 - 10:43 #2
Jeg kan ikke få det til at du! :(

Den kopierer rækkerne fint, men summeringen kommer ikke med.

Er det excel-arket, der er problemet?
Avatar billede ebea Ekspert
10. maj 2017 - 10:55 #3
#2  -  At skrive du ikke kan få det til "at du'", er ikke rigtig brugbart, for at finde en løsning!
Det er jo ikke til at se hvad du har gjort, ud fra dit svar!

Hvis du prøver som jeg skrev i #1, så burde du kunne få dine linjer indsat korrekt, og også summeringen flyttet med ned.
Du har jo heller ikke skrevet, hvilket eksempel du har brugt, i det Link du har vist! Der er 2 eksempler.
Avatar billede Boddicker Seniormester
10. maj 2017 - 11:02 #4
Ah, sorry.

Jeg har gjort, som du skrev. Jeg har kopieret rækkerne, og den sætter dem fint ind, men summeringen kommer ikke med. De nye rækker har ikke talværdien 0.00 i hverken "Kasse - ingen kode" eller "Bank - Kode 2", og hvis jeg taster et tal ind i eksempelvis "Udgifter uden moms" bliver det ikke medregnet i "Beholdning ultimo vises her ->".

Det er eksemplet: "Kurts_kasseklade.xls" jeg kæmper med.
Avatar billede ebea Ekspert
10. maj 2017 - 11:22 #5
Jeg har lige indsat nogle linjer i dit eksempel, og hvis du følger som jeg beskrev, og også husker at ændre sammentællingsformlerne (J og K kolonnen) med, så får du det ønskede resultat. Du kan se, at når du indsætter rækker, så er der ingen cifre i de rækker hvor der er formler, og der skal du kopiere formlerne ned, så langt du indsætter rækker.
https://www.dropbox.com/s/ztqnptsyf6wphz3/Kurts_kasseklade_eksempel.xls?dl=0
Avatar billede Boddicker Seniormester
10. maj 2017 - 12:11 #6
Så lykkedes det!

Takker for hjælpen. :)