10. maj 2017 - 20:05 Der er 3 kommentarer

Stationær computer slukker efter 5 sek.

Hej :)
Jeg har et problem med min pc. Hver gang jeg tænder den, så står den tændt i ca 5 sek. og så slukker den igen. Jeg har ikke den store viden indenfor computere. Jeg formåedede alligevel at finde ud af, at hvis jeg unplugger min harddisk og tænder den, så virker den. Men så snart jeg plugger den i igen, så slukker den efter 5 sek.

Jeg kan ikke huske mine specs, og ved ikke helt hvordan jeg skal få fat i dem. Håber i kan hjælpe mig ;)

- Martin
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. maj 2017 - 20:32 #1
Er problemet op stået pludseligt?
Hvad for et styresystem er installeret (Windows xx)
Hvad med skærmen, kommer der noget op på den?
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2017 - 01:41 #2
sandsynligvis er strømforsyning defekt.

når du unplugger hdd er der strøm nok til at køre, når den er i, er der ikke..
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2017 - 22:11 #3
Nu skriver du unplugger HDD.
Er det både strøm og data kabel du fjerner, eller kun data kabel?
Kan den køre med strømkablet i uden data kabel,så tror jeg næppe din forsyning fejler noget.
HDD er ikke specielt strøm krævende.