Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2017 - 15:47 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

WD Harddisk med problemer

Har en WD harddisk fra 2011 på 1,0 TB.  Den kan kobles til computer og der er grøn lys, men skriver " intet medie" - problemet er at der ligger en masse gamle billeder på som gerne skulle reddes, men er lidt svært når man ikke kan se harddisken på computeren. Den er ikke beskadiget ( ikke noget man se i hvert fald) -  er der noget man kan gøre?
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. maj 2017 - 16:26 #1
Kommer der lyder fra den? Hvis der kommer en svag lyd roterer skiven i hvert fald, men hvis der kom et stadig klikkende lyd er det altså tegn på at den er alvorligt syg.
Jeg går ud fra at det er en ekstern da du skriver grønt lys.
Den kan godt være i stykker uden man kan se noget udvendigt. Er den blevet tabt så er det ikke ligefrem helsekost.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2017 - 19:33 #2
Det er en harddisk som dem der sidder i computeren, men den er blot brugt ekstern harddisk. Den "klikker" ikke, men computeren kan ikke se den, når jeg sætter den til
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. maj 2017 - 19:54 #3
Ja selve harddisken der sidder i et eksternt kabinet er den af samme type som en intern harddisk. Men denne harddisk må da være koblet til en USB-indgang på computeren. Der kan det jo være at det er USB-kablet der er fejl på. Prøv evt. med et andet USB-kabel.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2017 - 20:15 #4
Den usb jeg har er en LogiLink og den duer til en anden ekstern harddisk jeg har, så det er nok ikke det - men tak input!!
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. maj 2017 - 20:44 #5
Lige for at være sikker: den LigiLink du omtaler er det en slags adapter som dem der er vist i linket her under?

http://www.logilink.com/Adapter_USB_30_to_SATA_AU0012.htm

Hvis det er, så kan problemet godt ligge der.
Er der for øvrigt tale om en stationær eller en bærbar computer.
Er der tale om en stationær, så prøv at sætte den til en ledig SATA-indgang på bundkortet og sæt strømstikket til. Forhåbentlig finder computeren så harddisken. Det er da værd at prøve.

Sæt evt. også et link ind med et billede af "dyret".
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2017 - 20:47 #6
Avatar billede Little Helper Seniormester
11. maj 2017 - 20:57 #7
Hej Rasmus.

Den HD du har er en USB 2.0 og LogiLink er 3.0, Det kunne meget vel være der fejlen opstår.

Prøv at sætte din WD direkte til en USB 2.0 port. Og husk at den skal sikkert  have extern strømforsyning hvis det er en WD My Book
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. maj 2017 - 20:58 #8
Jeg ville tage den ud af det eksterne kabinet og koble den til en ledig SATA-indgang, og derefter koble strømkablet til, og se om ikke computeren finder den. Der kan godt gå lidt, men hvis du har heldet med dig, så kommer der et lille aflangt vindue op i nederste højre hjørne på skærmen der siger at der er fundet ny hardware (SATA-disken)
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. maj 2017 - 21:09 #9
#7
Det kom jeg også til at tænke på.
Det kan godt være at USB 2.0 og USB 3.0 fysis passer sammen men det er ingen garanti for at kan arbejde sammen, så måske er det der problemet ligger!
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2017 - 21:12 #10
skriver disk 1 intet media
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2017 - 21:12 #11
når den er i usb
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. maj 2017 - 21:34 #12
Hvad hvis du går ind i enhedshåndtering, optræder den på listen der over diskdrev?
Computer>Administrer>Enhedshåndtering.

http://netkoder.dk/netkoder/billeder/billed0083.png
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2017 - 23:26 #13
driveren er update
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. maj 2017 - 23:45 #14
Så den kan ses i "Enhedshåndtering"?
Det tyder da på at der er lidt liv.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. maj 2017 - 23:47 #15
Hvilket "drevbogstav har den"? Det glemte jeg at spørge om.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2017 - 17:49 #16
D
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2017 - 17:51 #17
nej kom lige til at se det er (E:)
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. maj 2017 - 19:02 #18
Så har den da om ikke andet et drevbogstav.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2017 - 23:15 #19
hvad skal jeg så gøre
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. maj 2017 - 17:22 #20
Jeg har en ekstern samsung disk, og den er aldeles ikke ligeglad med hvilket kabel, jeg benytter. To umiddelbart ens usbkabler, der kan disken tilgås med det ene, og ikke med det andet.
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2017 - 17:27 #21
den jeg er loglink
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2017 - 19:07 #22
den er sendt ind og er død tak for hjælpen :)