Avatar billede totalpc Seniormester
13. maj 2017 - 00:08 Der er 8 kommentarer

Slette en fil 2 foldere oppe

Hej

Vi taler om Windows webserver.
Jeg har en php side der skal slette en fil der ligger 2 foldere op og så 2 andre foldere ned. Altså 2 op og ned i uploads/storfanger

Jeg har forsøgt med:
unlink(../../uploads/storfanger/$pixname)

Det virker ikke. Jeg ved ikke om det er min folder halløj der ikke virker eller om det er unlink der ikke virker til Windows ?
Avatar billede acore Ekspert
13. maj 2017 - 00:16 #1
unlink("../../uploads/storfanger/".$pixname);

er mere rigtigt. Men måske var det det du mente?
Avatar billede totalpc Seniormester
13. maj 2017 - 00:20 #2
[12-May-2017 22:18:30 UTC] PHP Warning:  unlink(../../uploads/storfanger/jannickH.jpg): No such file or directory in C:\inetpub\wwwroot\xxxxxx.dk\wp-content\themes\generatepress\Storfanger_delete.php on line 36
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. maj 2017 - 10:11 #3
Du kan i første omgang teste med den fulde sti:

unlink("C:\inetpub\wwwroot\xxxxxx.dk\wp-content\themes\generatepress\uploads\storfanger\".$pixname); eller hvad den fulde sti til din upload folder hedder.
Avatar billede totalpc Seniormester
13. maj 2017 - 10:37 #4
@jakobdo

unlink("C:\inetpub\wwwroot\xxxxx.dk\wp-content\themes\generatepress\".$pixname);

Det giver denne fejl:
[13-May-2017 08:35:09 UTC] PHP Parse error:  syntax error, unexpected '.' in C:\inetpub\wwwroot\xxxxx.dk\wp-content\themes\generatepress\Storfanger_delete.php on line 39
Avatar billede totalpc Seniormester
13. maj 2017 - 10:59 #5
Nå det her virker, så \ skal være /

unlink("C:/inetpub/wwwroot/xxxxxx.dk/wp-content/themes/generatepress/".$pixname);

Så skal jeg bare to tilbage og ned i uploads\storfanger.
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. maj 2017 - 11:18 #6
Alternativt kan du prøve c:\\inetpub\\osv...
Avatar billede totalpc Seniormester
13. maj 2017 - 11:57 #7
unlink("../../uploads/storfanger/".$pixname);

burde det ikke være korrekt for at bakke 2 foldere og så gå ned i uploads og storfanger?
Den fejler
Avatar billede acore Ekspert
13. maj 2017 - 16:39 #8
Hvilken fejl får du?