Avatar billede Mette Praktikant
13. maj 2017 - 12:59 Der er 4 kommentarer

Er det muligt at sælge sin gamle bærbar?

Jeg fandt min gamle Acer Aspire 5310 bærbare pc frem forleden. Den er nok 10-12 år gammel, og den holder dårligt batteri - men den virker!

Jeg synes det er synd at smide den ud, især hvis andre kan have glæde af den. Kan man sælge sådan en gammel sag? Hvor? og hvad skal man tage for den.

Jeg håber I kan hjælpe

Vh
Mette
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. maj 2017 - 13:08 #1
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. maj 2017 - 15:18 #2
Det er nok ikke meget en sådan maskine er værd. Måske omkring 200 kr.
Jeg kan forestille mig at styresystemet er enten Windows XP eller Vista, med den alder du skrive den har. Alene et nyt batteri (hvis det altså stadig kan fremskaffes koster i omegnen af 500 kr. Så jeg tror ikke for at bringe malurt i bægeret, at der er de store penge i en sådan maskine.
Avatar billede Hr_Andersen_11 Juniormester
15. maj 2017 - 13:55 #3
Med lidt held kan der installeres ChromeOS på den. Det vil gøre den væsentligt hurtigere og anvendelig i dag, og så kan du måske få lidt håndøre for den.
Her er en vejledning som måske kan hjælpe dig:
http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/software/how-install-chromeos-on-old-laptop-3636672/
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
19. maj 2017 - 23:47 #4
Det kan prøve at sætte den i den blå avis til fx 100 kr. eller under "Gratis ting" det er da bedre end at smide den ud. Ældre maskiner med fx Windows XP kan være relevante hvis man skal køre noget gammelt software der kun kører på XP. Dog har denne her sandsynligvis Windows Vista, måske den mindst eftertragtede windows. Den er for sløv til at nogen gider bruge den til alm. pc-brug. Du skal finde en nørd, der kan bruge en billig pc i en opstilling med noget apparatur.