Avatar billede wicked Juniormester
14. maj 2017 - 10:36 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Køb af office 2003 dansk udgave

Hey Eksperter!

Jeg står i en lidt sær situation. Min mormor har fået sig en ny computer -  den gamle hun havde var født med en office 2003 pakke og den har hun arbejdet med indtil nu. Med den nye computer fulgte office 2016 med - men da min mormor er en ældre dame er hun ikke længere så omstillingsparat.

Det jeg søger er derfor en dansk udgave af office 2003. Det lyder som et simpelt stykke google arbejde - men mine egne evner har ikke rakt til at finde nogen der vil sælge denne udgave.

Er der nogen der ved hvor jeg kan henvende mig for at få fat i denne office pakke? Eller evt. har en udgave liggende de vil sælge? :)
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2017 - 13:32 #1
jeg tror ikke den gamle office virker på en nyere windows.
jeg ved at en opdatering eller flere, kan få en office til at gå i stykker..

hvad med libre office ? open office ?
Avatar billede wicked Juniormester
14. maj 2017 - 13:53 #2
Jeg mener hendes gamle computer kørte windows 7 og der fungerede det - jeg er ikke klar over om det vil skabe problemer i forhold til windows 10 som den kører nu.

Udfordringen er at det skal være præcis Office 2003 dansk udgave, selvom de nyere versioner minder om det, så er der for mange udfordringer i det. Derfor vil Libre Office/Open Office heller ikke være en mulighed :(
Avatar billede INK Ekspert
14. maj 2017 - 14:30 #3
Hvis du har den gamle licenskode fra den gamle PC, så kan du finde iso fil på nettet og installere på den nye PC. Der kan være lidt med sprogversion, men det burde kunne klares.
Har netop installeret en Office 2007 hos en ven på denne måde.
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. maj 2017 - 15:02 #4
Avatar billede wicked Juniormester
14. maj 2017 - 17:04 #6
Hej ErikHg

Der var den! Men hold da op - den er godt nok også dyr, men det må jeg lige finde ud af :)

Hej Andershoegh

Jeg har også været forbi Ebay, men ingen af de versioner jeg har fundet har været på dansk :(
Avatar billede wicked Juniormester
14. maj 2017 - 17:06 #7
Hej Ink

Det er også en mulighed jeg har prøvet. Licenskoden står et sted fysisk på den gamle computer og jeg har fået en kammerat til at søge efter den ISO fil jeg skal bruge, men det er endnu ikke lykkedes, hans svar var at han heller ikke kunne finde den danske udgave, kun ISO filer til den engelske version :(
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. maj 2017 - 17:18 #8
#9

Ja dyr, det må nok siges. Men den Office 2003 software der udbydes på ebay, Amazon o.a. er i de allerfleste tilfælde ikke i dansk udgave.
Jeg tror ærlig talt at det er nemmere at vinde den store gevinst i Lotto end at finde Office 2003 på dansk.
Avatar billede wicked Juniormester
14. maj 2017 - 17:20 #9
Ja det virker godt nok sådan :( Jeg ser lige om der kommer andre gode bud ind, ellers må jeg i kontakt med ham fra Gul & Gratis.
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. maj 2017 - 17:24 #10
Du kan jo også selv prøve at annoncere efter Office 2003, på enten DBA eller Gulog Gratis. Man kan jo være heldig :-)
Jeg har selv annonceret efter forskellige computer ting i DBA og har også i nogle tilfælde været heldig.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
14. maj 2017 - 17:31 #11
Office 2003 kan godt køre sammen med Windows 10. Men der kommer jo hverken sikkerhedsopdateringer eller andet til den version.

I stedet kunne I overveje at installere et tilføjelsesprogram (add-in), som vil vise værktøjerne i de kendte værktøjslinjer fra Word 2003 og tidligere versioner i stedet for Båndet, som blev introduceret i Office 2007. En sådan add-in kan f.eks. findes her: http://www.addintools.com/office2010/professionalplus/download.html

Det er muligt at downloade en gratis prøveversion. Så kan I prøve det af.
Avatar billede INK Ekspert
14. maj 2017 - 17:53 #12
Har du prøvet denne? og med din licensnøgle fra den gamle PC. Derefter ændrer du blot sprog til dansk.
http://softlay.net/microsoft-office/ms-office-2003-download.html
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. maj 2017 - 18:24 #13
#11

Det med sikkerhedsopdateringer vil jeg godt give dig ret i.
Det svarer jo lidt til at køre med et gammelt styresystem f.eks. Windows XP, der heller ikke længere får opteringer. Det er lidt som at lege med ilden.
Avatar billede wicked Juniormester
14. maj 2017 - 19:24 #14
#11

Det ser interessant ud, det vidste jeg ikke fandtes. Jeg har dog lige fået kontakt med en anden der havde en Office2003 pakke liggende jeg kunne købe, så det er blevet løsningen :) Angående sikkerhedsopdateringerne så tror jeg det er en chance vi tager - der er så vidt jeg ved ikke engang internet på min mormors computer ;)

#11

Jeg har prøvet en anden version af en engelsk ISO fil som en kammerat fandt, jeg kunne dog ikke få den ændret til dansk uanset hvilken opdatering jeg prøvede. Der følger et language tool med til, men det fungerede desværre ikke.
Avatar billede wicked Juniormester
14. maj 2017 - 19:25 #15
Hov den sidste kommentar var til #12 selvfølgelige :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. maj 2017 - 21:47 #16
Hvis du har en licensnøgle, kan jeg nok hjælpe med en dansk Office Pro 2003.
Avatar billede wicked Juniormester
15. maj 2017 - 10:15 #17
#16

Jeg har fået samme tilbud fra en anden - så jeg afventer lige det ikke lykkedes ellers vender jeg tilbage :)
Avatar billede wicked Juniormester
18. maj 2017 - 18:03 #18
Jeg er stadig på udkig efter en måde anskaffe denne version af Office 2003 på, den anden version jeg modtog virkede desværre ikke :(
Avatar billede wikiking Praktikant
08. juli 2017 - 21:54 #19
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin