Avatar billede lusodana Seniormester
15. maj 2017 - 16:37 Der er 5 kommentarer

CD/DVD enheden ikke på enhedshåndterings liste

Hej alle, der kan hjælpe

Det drejer sig om en HP Pavillion dv6000, med OS Windows 7 Home.
After en genoprettelse kan ikke mere se, at der er en CD/DVD afspiller. Den er eller ikke i listen over enheder.
Hvis jeg indsætter en CD i skuffen, bliver den spyttet ud kort efter.

Ét af forslagene i "https://support.microsoft.com/help/314060/..." går ud på, at gå i register: HKEY_LOCAL_MACHINE\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325CE-BFC1-08002BE10318}, klik på "UpperFilters" og fjerne posten og også "Lower-Filters" o.s.v. Problemet er at jeg kan se, at der ikke er noget, der heder Upper- og Lowerfilsters i registreringsdatabasens højre rude.

Kender i problemet? Og hvad er løsningen?
Tak på forhånd
Avatar billede lusodana Seniormester
15. maj 2017 - 17:52 #2
Tak, men det hjalp ikke.
Avatar billede lusodana Seniormester
15. maj 2017 - 17:55 #3
Skal jeg slette det jeg skrev i regedit?
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. maj 2017 - 20:27 #4
Prøv om dette hjælper:

        Fix din drevvisning
Hvis Stifinder ikke længere viser dit dvd-drev (eller tror det er et dvd-rom og ikke kan brænde diske), så gå til »HKLM \SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E32511CE-BFC1-08002BE10318}« og slet »Lower -Filters«indstillingen. Dette virker oftest, men det vil måske ødelægge det program, der forårsagede problemet i første omgang. Hvis et program holder op med at virke, kontrollér om det har en opdatering og geninstallér det så.
Avatar billede posten Ekspert
15. maj 2017 - 21:25 #5