Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. maj 2017 - 16:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overføre en film fra Dropbox til DvD. Hvordan ?

Jeg har Linux Mint 18.1 MATE

Og der er installeret Dropbox (Lille udgave, gratis version).

Jeg er så heldig, at nogle venner sender mig en film - engang imellem -
på Dropbox.

Fungerer fint.

Men man man overspille en film fra Dropbox til en DvD ?
Enten RW eller det andet format. (Ja, hvad hedder det ?)

Hvordan gør jeg det ? Hvis jeg vil gemme en film på DvD ?
*
På forhånd TAK + God Onsdag fra *Jørn*
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. maj 2017 - 16:39 #1
Filerne hedder : "Matroskavideo (video/x-matroska)"
Avatar billede eurositi Ekspert
17. maj 2017 - 20:23 #2
Du skal starte med at kopiere filmen til din harddisk. Dernæst skal du prøve at afspille den i VLC afspilleren eller en anden afspiller, som kan fortælle lidt om indholdet i MKV-filen. I VLC loader du filmen og vælger Tools > Codec settings fra topmenuen.
Fortæl, hvad der angivet som Codec for hhv. Video og Lydsporet? (Video kunne f.eks. være H264, og Lyden kunne f.eks. være AC3)
Fortæl også, hvad skærm/billedopløsningen er? (F.eks. 720x480 eller 1920x1080)

Svaret afhænger af, hvad du skal afspille videoen på. Hvis den skal kunne afspilles på enhver DVD-afspiller (både nyere og ældre modeller), skal den konverteres til såkaldt MPEG2 video (standardformat for DVD Video), og billedopløsningen kan maksimalt blive 720x576 pixels. Hvis videoen i MKV-filen er i højere kvalitet, mister du billedkvalitet ved at konvertere. Men du kan selvfølgelig sagtens gøre det alligevel.

Hvis den bare skal afspilles på nye DVD-afspillere, som kan afspille H264 (MPEG4) video, behøver du ikke konvertere noget, så kan du bare kopiere den fra din harddisk over på DVD-skiven. Filen skal dog stadig kunne være på DVD-skiven. ;)
Eventuelt skal filen være i MP4-format i stedet for MKV, men det afhænger af DVD-afspilleren.

Uanset hvad, kan du bruge ét af følgende gode gratisprogrammer til en konvertering eller såkaldt remuxing af videoen:
https://handbrake.fr/downloads.php
http://www.selur.de/downloads
Avatar billede store-morten Ekspert
17. maj 2017 - 21:32 #3
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2017 - 00:18 #4
det kan ikke betale sig at brænde en DVD, fra eh HD videofil du har.
du ødelægger kvaliteten tilbage til mp2 format..

det kan heller ikke betale sig at brænde DVD med film på (filer), fordi harddiske er billige, og 100 dvd med brændte pirakopier, er noget pjat vi ikke har gjort siden ca. år 2000 :)

men du vil gerne have en DVD, så skal du gøre det så nemt som muligt:

simpelthen dette: tag et video-redigerings program, eller en konverter, der kan lave filmen om til mp2.

så tag et DVD program, hvor man kan lave menu og det hele ligesom de film du kan købe, og så bare importer filmen der - så bare brænde med en standardmenu på, hvor der kun er PLAY :)
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2017 - 00:20 #5
google "dvd video creator"

pas på, og læs godt - mange "konverter" programmer, er blot lokkemad, inficeret med malware. - jo mere tekst de skriver om programmet fantastiske egenskaber, jo mere malware birus lort og kage er der inde i det, sådan generelt sagt :)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
18. maj 2017 - 20:54 #6
MANGE tak for de gode RÅD