Avatar billede por1 Seniormester
18. maj 2017 - 20:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

virus.

win 10, chrome.
jeg har en virus, jeg har prøvet, at fjerne den med:
avira, avg, malwarebytes, ccleaner, atf cleaner m.m., lige lidt hjælper det
symptomer: den laver min google om til andre søgemaskiner jeg slet ikke har, nogen gange kommer der en side, der siger jeg skal ringe til microsoft, det har jeg ikke gjort.
hvad gør jeg?
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. maj 2017 - 21:08 #1
Måske kan det hjælpe at gendanne computeren til et tidligere tidspunkt, hvor den fungerede.
Jeg er ikke så meget inde i det, men håber det kan være en hjælp.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. maj 2017 - 21:09 #2
Er der ikke bare EEN af de forskellige scannere, der har sat navn på skiderikken???
Avatar billede INK Ekspert
18. maj 2017 - 21:16 #3
Prøv at køre Rkill inden du renser med Malwarebytes.
Avatar billede por1 Seniormester
18. maj 2017 - 21:25 #4
#1 måske en mulighed.
#2 nix.
#3 det prøver jeg.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. maj 2017 - 23:05 #5
Du skal ind og undersøge alle dine browsere - der ligger sikkert et addon/plugin, en startside eller en søgemaskine, der peger din browser tilbage til virussen.
Avatar billede sergei_ Juniormester
19. maj 2017 - 09:41 #6
Hvis de andre forslag ikke løser problemet, prøv en opstartsscanning. Hvis man ikke kan det i AVG eller Avira kan man i hvert fald i Avast
Avatar billede por1 Seniormester
19. maj 2017 - 09:56 #7
jeg kørte hijackthis igår, intet resultat, men avast fik den fjernet også igår.
1000 tak for alle indlæggene.