Avatar billede Nichlas Praktikant
20. maj 2017 - 10:16 Der er 3 kommentarer

Egen router i stedet for Yousee Homebox

Jeg har siddet og søgt lidt, men kan ikke lige finde en mere ''simpel'' instruktion.
Jeg er ikke den største haj, så jeg har brug for lidt forklaring ;-)

Men problemet er simpelthen, at jeg sidder med en Netgear R6300 router, som jeg gerne vil have sat ind istedet for den hvide Homebox fra YouSee. Indtilvidere har jeg formået, at sætte den på homeboxen, og så slukket for WIFI på homebox, så det er routeren som varetager opgaven. Men ville høre, om man helt kan slippe af med homeboxen. Hertil skal det siges at vi også modtager TV fra Yousee, som er en boks, som er tilsluttet homeboxen.
Avatar billede INK Ekspert
20. maj 2017 - 11:19 #1
Det lyder som om du modtager internet og TV gennem telefonstikket?
Den hvide Homeboks indeholder en modemfunktion og en routerfunktion med DHCP server. DHCP kan slåes fra og du kan bruge din egen router, som du også skriver. Du kan formentlig ikke bare droppe modemfunktionen. Nogle routere kan måske omstilles, så de også virker som modem, men det kræver indstillinger fra leverandøren. Det ligger uden for min viden.
TV-boksen er som jeg husker det blot tilsluttet med et netværkskabel til Homeboksen, og kan blot tilsluttes Homeboksen eller din egen router.
Avatar billede jk45 Forsker
20. maj 2017 - 12:21 #2
Når du har tv den vej SKAL du bruge homebox.
Den sørger også for at sende tv signal videre til stb boxen. Signalet starter ganske vist som unicast men efter 10 sek. skifter trafikken til stb til multicast. Trafikken kommer til modem delen som multichannel. Derfor er det uklogt at rode for meget rundt i det. Et tekniker besøg hvis noget går galt løber op i 1200 kr.
Avatar billede Nichlas Praktikant
20. maj 2017 - 12:46 #3
Det kan jeg godt se så :-). Kan være, at jeg skal holde mig til min nuværende løsning så.

Men ganske rigtigt som første kommentar siger. Jeg får TV + Internet fra telefonstikket.