Avatar billede Jannickhess Professor
22. maj 2017 - 20:10 Der er 4 kommentarer

Overførsel af foto og video fra Iphone til HDD

Da jeg ønsker at flytte nogle af mine billeder og videoer, fra min iphone til en ekstern Harddisk så vil jeg spørge om der ikke findes et gratis program, til at kunne gøre dette, da det ikke er nok at tilslutte min iphone til min Windows 10 pc.

Gerne på Dansk
ellers på Engelsk
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. maj 2017 - 20:22 #1
Det letteste i dag er at gøre det via en nettjeneste som dropbox eller microsoft onedrive.
Avatar billede nfssister Forsker
22. maj 2017 - 20:29 #2
Du sætter din iPhone til computeren med lader-kablet. Låser din iPhone op og trykker godkend til den popup der kommer frem.

Så kan du gå i denne computer og se iPhonen der, og gå i DCIM mappen derfra :)
Avatar billede INK Ekspert
22. maj 2017 - 23:16 #3
Google Fotos er den ideelle app for denne opgave. Hvis du kan holde dig inden for 10-15GB, så kan du køre med oprindelig størrelse på filer. Men ellers kan du i reduceret størrelse køre ubegrænset plads. Når du har sikkerhedskopieret, kan du slette på iPhone og derved skabe mere plads.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
23. maj 2017 - 09:28 #4
Har haft samme issue omkring en nem måde at overføre billeder til computer og tage backup.
Fandt denne løsning som jeg synes er smadder smart og mega nemt.
Har for nyligt sat min kærestes iphone 5s op til at sikkerhedskopiere hendes billeder automatisk ved at åbne app (DS file) til min NAS server (synology). Så overføre den selv nye billeder via wifi. Derefter kan billeder slettes fra telefon. Efterfølgende kan hun tage sin windows 10 computer og åbne det netværksdrev hvor billederne automatisk bliver overført til og arbejde med dem her.

Ellers er som andre siger. Dropbox, Google og one drive løsningen.