Avatar billede rashid Praktikant
23. maj 2017 - 15:54 Der er 3 kommentarer

Google chart og csv-filer

hej

Jeg har benyttet nedenstående kode til at få lavet et diagram. Dog ønsker jeg at få data ind fra en CSV fil, og da jeg ikke er stærk i Javascript, så har jeg lidt brug for hjælp til hvordan det kan gøres.
<html>
  <head>
    <script type="text/javascript" src="https://www.gstatic.com/charts/loader.js"></script>
    <script type="text/javascript">
      google.charts.load('current', {'packages':['corechart']});
      google.charts.setOnLoadCallback(drawVisualization);

      function drawVisualization() {
        // Some raw data (not necessarily accurate)
        var data = google.visualization.arrayToDataTable([
        ['Projekt',    'Interne',    'Eksterne',    'Total'],
        ['Interne timer',12,,12],
        ['Projekt KommunikationsCenter (MOP)',,13,13],
        ['QA Assessment  AP Pension',,41,41],
        ['YouSee A/S SEM ongoing',,82,82],
        ['Projekt KommunikationsCenter (MOP)',,288,288],
        ['QA Assessment  AP Pension',,30,30],
        ['YouSee A/S SEM ongoing',265,265,4],
      ]);

    var options = {
      title : 'test',
      vAxis: {title: 'numbers'},
      hAxis: {title: 'projects'},
      seriesType: 'bars',
      series: {5: {type: 'line'}}
    };

    var chart = new google.visualization.ComboChart(document.getElementById('chart_div'));
    chart.draw(data, options);
  }
    </script>
  </head>
  <body>
    <div id="chart_div" style="width: 900px; height: 500px;"></div>
  </body>
</html>

Tusinde tak på forhånd

mvh Farooq
Avatar billede keysersoze Guru
24. maj 2017 - 09:46 #1
Du behøver ikke nødvendigvis javascript til det - du kan læse din csv på serveren med fx c# eller php og outputte resultatet i dit javascript.
Avatar billede rashid Praktikant
26. maj 2017 - 11:02 #3
Hej begge

Takker for svaret - jeg vil se om jeg kan finde ud af at koble det til mit google script :)

Vender lige tilbage med hvis løsning der var bedst :)

vh Farooq