Avatar billede Alexander Juniormester
25. maj 2017 - 08:46 Der er 3 kommentarer

Hvilke Pin skal i CPU strøm??

Hej..

Jeg har lige købt en ny PC og jeg undrer mig om hvilke pin til Cpu strøm skal i..

Mit bundkort har 8 Pin strøm til CPU
Min strømforsyning har også 8 Pin strøm til CPU

jeg er bange for at hvis jeg sætter for mange pin til CPU så dør den

Teknisk Info:
Bundkort: Asus Prime Z270-P
Strømforsyning: Corsair CX550M 550W
CPU: Intel Core I5-7400 Kaby Lake
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. maj 2017 - 10:36 #1
Efter min bedste overbevisning kan man ikke montere stikforbindelsen mellem strømforsyningen og CPU´ens stikforbindelse på bundkortet forkert, idet stikket er udformet således at fejlmontering er umulig.

Se linket:

http://www.tweak.dk/images/2013/review/1737/tweak_dk_Be_Quiet_Dark_Power_PRO_550_watt_18.JPG
Avatar billede nfssister Forsker
25. maj 2017 - 13:49 #2
Du kan ikke sætte stikkene forkert som ErikHg skriver. Som regel kan man skille det 8 pins stik så det bliver 4 pins. Dette skal du ikke gøre.
Så kigger du på stikket på bundkortet, på en af de lange sidder af stikket, der kan du se en modhage, det er den vej klipsen på stikket fra PSU'en skal vende.

Men hvis du ikke har den store viden med dette, så lad en der har prøvet det før gøre det for dig.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. maj 2017 - 14:11 #3
#2
Jeg vil også mener at der må være en monteringsvejledning vedlagt.
Er der 8 ben på både kablet fra strømforsyningen og på bundkortet, så kan man faktisk ikke gøre noget forkert. At der i nogle tilfælde så ikke er så voldsomt meget plads er en anden sag.