Avatar billede echelon2001 Juniormester
25. maj 2017 - 10:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Låsesymbol ved siden af uret i win10 ?

Hej, der er kommet et lille ikon af en lås nede ved uret i win 10, dette gør at pcen ikke kan komme på nette mere, det er heller ikke muligt at gå ind i netværksindstillinger og se på netværkskort, er der nogle der kan genkende denne lås ? den forsvinder af sig selv efter ca. 3 sek. det hjælper ikke at klikke på den på hverken den ene eller anden måde.

hvad er gået galt og hvad kan jeg gøre for at løse det ?
Avatar billede poko1 Ekspert
25. maj 2017 - 11:53 #1
Tryk på Windows tasten + X og vælg Netværksforbindelser og se om der er fejl der kan rettes!
Avatar billede echelon2001 Juniormester
25. maj 2017 - 12:16 #2
det hjælper ikke, jeg kan ikke få lov til at komme ind i netværksindstillinger - jeg har også prøvet at oprette en ny profil det hjælper heller ikke.
Avatar billede nfssister Forsker
25. maj 2017 - 13:54 #3
Har du installeret noget der hedder OpenVPN ?
Avatar billede echelon2001 Juniormester
25. maj 2017 - 17:35 #4
nix
Avatar billede nfssister Forsker
25. maj 2017 - 21:07 #5
Kan du tage et screenshots af ikonet og smide det her ?

(Du kan f.eks. smide det på den her tjeneste: https://billedeupload.dk/ )
Avatar billede echelon2001 Juniormester
27. maj 2017 - 07:38 #6
jeg har uploadet et billede hr : https://billedeupload.dk/images/RIvab.jpg
Avatar billede nfssister Forsker
27. maj 2017 - 09:33 #7
Det ikon har jeg ikke lige set før. Men jeg var faktisk lidt interesseret i at se hvad der står i taleboblen lige over. For der er noget du ikke har rettigheder til at gøre som den bruger du er logget ind med :)

så jeg tænker at du har en administrator eller at du har kommet til at trykke noget hvor du har begrænset din adgang.
Avatar billede echelon2001 Juniormester
28. maj 2017 - 15:33 #8
nej jeg har heller ikke set det før, det er ikke min pc, så jeg ved ikke hvad der er sket, jeg prøvede at lave en ny profil, men det hjalp heller ikke.
måde jeg nu har løst den på er at opdatere til den nyeste version af windows, og bagefter var der ingen problemer, fatter sgu ikke helt hvad de er sket, men det kunne da stadig være interessant at vide hvad der er sket.
Avatar billede nfssister Forsker
28. maj 2017 - 17:15 #9
Nogle problemer løser sig selv med opdateringer. Tror du skal lade den være ved det :)

Godt problemet løste sig :)