Avatar billede Thomas Bekker Praktikant
25. maj 2017 - 16:47 Der er 5 kommentarer

Spøjst problem

Jeg har et ret underligt problem, som jeg har prøvet at løse uden held.

Jeg har haft mit Panasonic TV koblet til min PC et stykke tid, og min normale Asus-skærm koblet til en bærbar med Linux. Det har fungeret fint. Min grafik er AMD 7800 series, og har kun 1 indgang til HDMI.

Jeg er dog stødt på det problem, at jeg ikke kan kan koble min Asus-skærm til min PC. Den siger "HDMI no signal". Skifter jeg stikket over til Linux virker skærmen med det samme. Jeg kan også både køre Linux og PC over TV'et uden problemer. Jeg har prøvet med 2 stik, og de virker begge fint.

Jeg har prøvet at reset skærmen og reset BIOS på PC'en, men simpelthen intet virker.

Hvordan kan det være at min Asus-skærm ikke gider "finde" min PC, når jeg vender og drejer den alle de andre steder, virker det fint.
Jeg har i øvrigt intet VGA eller DVI-kabel.

Er min skærm på en eller anden måde blevet låst fast til Linux?
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. maj 2017 - 19:09 #1
Jeg tror du skal prøve med et DVI-kabel mellem din pc og skærmen.
Avatar billede Thomas Bekker Praktikant
25. maj 2017 - 20:16 #2
Så vil HDMI virke bagefter muligvis? Så må jeg ud og investere i et sådan et kabel, som man altid plejer at have til at ligge :-) Det er dog en ret spøjs fejl. Jeg håber at det vil hjælpe, ellers må jeg lige vende tilbage. Tak for svaret hvert fald :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. maj 2017 - 20:32 #3
Jeg vil understrege at jeg ikke garanterer for at det lykkes!
Jeg købte selv en ny Acer Predator pc-skærm i vinters. Der var også nogle problemer, som jeg ikke helt forstod. Jeg har mit Sony fladskærms TV fast koblet til pc´en via HDMI kabel, og på min gamle HP skærm var der DVI-D indgang, men det er der ikke på Acer skærmen, der er derimod HDMI indgang, så jeg var lidt på den, derfor måtte jeg købe en DVI-D til HDMI adapter, men virkede det også :-)
Avatar billede Thomas Bekker Praktikant
27. maj 2017 - 12:03 #4
Jeg har netop fået fat i et VGA kabel med DVI-adapter. Der fik jeg begge skærme til at køre på min PC på samtidigt. HDMI virker dog stadig ikke, selvom det som sagt virker på andre skærme.
Så langt så godt, men problemet er stadig lige så underligt :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. maj 2017 - 13:13 #5
Jeg har fundet -AMD's side frem  Du oplyser ikke helt klart den præcise model, men der står "Drivers & Support". Prøv at klikke der, og udfyld oplysningerne vedr. dit grafikkort.
Måske er der en løsning der.