Avatar billede Peter BJ Juniormester
26. maj 2017 - 22:15 Der er 6 kommentarer

Død harddisk - Hente filerne?

Knægtens harddisk i hans bærbare pc (Win 10), er død. Jeg har sat en ny i, så pc'en spiller igen.
Den døde HD har jeg sat i min stationære, i håb om at redde hans halvfærdige eksamensopgave. Backup er åbenbart ikke noget de unge mennesker bruger  :(
Disken dukker ikke op i Stifinder.
Jeg kan se den i Diskhåndtering, der står den som værende 'ikke allokeret'. Disken skal initialiseres før Logical Disk Manager kan opnå adgang til den. Så kan jeg vælge imellem MBR eller GPT, men uanset hvad jeg vælger, får jeg en I/O-enhedsfejl.

Er alt håb ude?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2017 - 01:27 #2
Hvis det er en MBR kan det muligvis være Partition tabellen som er smuttet.
I så fald kan den reddes med MiniTool http://www.minitool.com/partition-manager/partition-wizard-home.html
Oppe for oven Wizard "Partition recovery wizard" https://billedeupload.dk/?v=Vaqzn.jpg
HVis det er en GPT er der ikke nogen tabel, bare et stort problem
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2017 - 11:11 #3
ja io fejl, så kan du ikke gøre noget.
men i kan jo sende den til rescue firma..
Avatar billede Peter BJ Juniormester
27. maj 2017 - 22:50 #4
Har prøvet alt muligt nu, og må indse den ikke er til at komme i kontakt med.
Knægten har til på fredag at lave sin opgave i, og så får han lige en ekstra lektion i backup i morgen. :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2017 - 23:04 #5
En ekstra lektion i backup - Fin ide:-)
Avatar billede eyvind Seniormester
28. maj 2017 - 15:02 #6
Linux ubuntu kan muligvis læse filerne og kopiere dem over på et medie.

Den nemmeste udgave er nok denne:
https://wiki.ubuntu.com/Lubuntu