Avatar billede pmoll Praktikant
29. maj 2017 - 13:14 Der er 17 kommentarer

Struktur af medarbejder billeder

Hej

Jeg skal lave noget lækkert med en oversigt over firmaets medarbejdere. Det skal være en oversigt hvor man kan sortere efter afdeling og gerne fornavn. Når en medarbejder tiltræder eller fratræder skal det være let at skifte billede uden at strukturen ødelægges.
Det skal også kunne printes og hænges op.

Hviken applikation skal jeg bruge for at det er lettest? Hvis jeg bruger word så bliver det noget tungt, både med manipolation af billedestørrelser men også sorteringen, så hvad foreslår I?

Vh.pmoll
Avatar billede supertekst Ekspert
29. maj 2017 - 14:00 #1
Hej

Hvor mange medarbejdere er der tale om?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
29. maj 2017 - 14:08 #2
har i ikke en interne telefon liste (WEB) ??

det ville være nærliggende at have en database med medarbejder, og deri står afd, tlf, linke til profil billede, mv.

jeg ville lave en hjemmeside, der laver nogle sql til den database, så skal medarbejderen kun vedligeholdes et sted
Avatar billede wjens Guru
29. maj 2017 - 14:34 #3
PDF-sider?

Hvis det er en virksomhed hvor de fleste ikke er online, er print-udgaven vigtigst. Og så er PDF en god mulighed jeg har set. De kan jo både printes og vises online, - det vigtige er at de altid er opdaterede.

Med et udtræk af personale-databasen og en folder med alle fotos, kan du med en passede applikation generere alle relevante PDF-sider. Gentag hver gang der er ændringer.
Avatar billede pmoll Praktikant
29. maj 2017 - 16:06 #4
Der er ca 100 medarbejdere fordelt på 9 afdelinger.
Vi har et HR/tidsregistreringssystem som vi har vores data i. Vi har ikke SQL adgang til det. Vi har office 365 og tænkte om Delve måske kunne bruges. Men er det kun den enkelte medarbejder der kan lægge profilbilledere ind og man kan så vidt jeg tror ikke trække lister ud.
Det er ikke alle der har adgang sidder ved skærme hele dagen så derfor skal det kunne printes.
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. maj 2017 - 20:22 #5
Office365 bør "næsten med 100%"  sikkerhed køre mod et AD og der er det rent faktisk muligt at trække data ud af.
Det ville være oplagt, hvis i opretter og nedlægger brugerne den vej.
Og der kan man nemlig godt smide et profilbillede i.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
29. maj 2017 - 20:43 #6
#5
absolut en mulighed.

jeg kan komme i tanke om 2 muligheder til at kommunikerer med Active Directory (AD)
powerschell (PS), meget vedligeholdelse laves også hurtigere med PS
Lightweight Directory Access Protocol (LDAP) (hvis der er åbnet for LDAP), kan bla bruges til websider, men også printere der læser læser email addresser fra AD

og jeg ved at man kan finde LDAP classer til PHP, og jeg ville blive meget overrasked hvis man ikke kan finde LDAP classer til C#
Avatar billede hemberg Forsker
29. maj 2017 - 22:13 #7
Hvis i har en fælles Exchange mailserver kan det klares derfra. Man det ved jeg selvfølgelig ikke om i har?
Avatar billede pmoll Praktikant
30. maj 2017 - 17:16 #8
Ja vi styrer madarbejdere i AD. Men det ser ud til at det er den enkelte medarbejder der selv skal uploade billede. Det kan man ikke som administrator, siger min administrator.
Han ved heller ikke hvordan man trækker informationerne ud. Nogen der ved det og har en lækker beskrivelse. For det vil da være klart det letteste og så undgår vi redundant data.
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. maj 2017 - 17:28 #9
en af de første hits på google.

https://www.codetwo.com/freeware/user-photos-for-office-365/

Ved dog ikke om det virker, er fyldt med virus osv...
Men det ser/lyder lovende.
Og ellers findes der 100% andre værktøjer, der kan det samme.

Hints til søgeord:

photo / thumbnail manager active directory office365
Avatar billede pmoll Praktikant
31. maj 2017 - 10:52 #10
#9 Det ser lovende ud. Jeg vil dog gerne kunne strukturere billederne i grupper så fx marketing er samlet, økonomi er samlet os. Det giver codetwo desværre ikke mulighed for.

Nogen der har andre ideer?
Avatar billede supertekst Ekspert
31. maj 2017 - 11:16 #11
Arbejder udelukkende med systemudvikling og programmering (VBA) i Microsoft Office - kunne det være relevant?
Avatar billede pmoll Praktikant
31. maj 2017 - 11:30 #12
Nej, desværre. Det skal være så let og lige til som muligt ude krav til kodning/VBA. Men tak for tilbuddet :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
31. maj 2017 - 11:51 #13
Ok & selv tak..
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. juni 2017 - 09:57 #14
Spørgsmålet er jo nok lidt hvad du ønsker som "output".
Jeg har ikke god nok viden til at guide dig til et specifikt program, der kan gøre præcist det du ønsker der.
Men det kan "nemt" laves i et eller andet kodesprog.
Avatar billede eyvind Seniormester
06. juni 2017 - 21:30 #15
Personen skal spørges før der offentligøres et foto .............. måske derfor at administratoren forlanger at personerne selv skal uploade billede.
Avatar billede pmoll Praktikant
16. juni 2017 - 11:10 #16
Det er til internt brug og det tilgodeser virksomheden mere end den enkelte medarbejder, derfor kræver det ikke samtykke.
Avatar billede pmoll Praktikant
16. juni 2017 - 11:12 #17
Jeg takker for jeres svar, selvom de ikke helt løste min udfordring, og opfordre medarbejdere til selv at yde noget.