Avatar billede Rasmus321 Praktikant
29. maj 2017 - 19:36 Der er 7 kommentarer

Hvordan redder jeg min filer på sd-kortet?

Hej, jeg er i lidt af en krise. Jeg vil gøre det meget simpelt:
Min mobil sagde pludselig en dag at sd-kortet er beskadiget.
Det passer tilsyneladende, da jeg ikke længere kan se mine billeder eller musik, der nemlig lå på sd-kortet.
Hverken min mobil eller computer kan skabe kontakt til sd-kortet, men den kan stadig sige at den er beskadiget..
SÅ hvordan redder jeg mine filer, hvis man ikke kan få kontakt til kortet?
Kan det blive repareret, stadig med filerne intakte?
halp me ;_;
Avatar billede INK Ekspert
29. maj 2017 - 20:03 #1
Hvis din PC kan se kortet, men ikke kan læse filerne, så er der stadig håb.
Anvend eksempelvis Recuva til at skanne kortet. Recuve downloades gratis fra nettet.
Avatar billede INK Ekspert
29. maj 2017 - 20:04 #2
Eksempelvis fra her
https://www.piriform.com/recuva
Avatar billede Rasmus321 Praktikant
29. maj 2017 - 21:56 #3
Min pc kan desværre ikke se kortet..
Min mobil forslår at jeg skal omformatere kortet, men hvis jeg gør det, vil jeg miste alle mine filer.
Hvis jeg omformatere kortet, og det derefter virker igen, kan jeg så bruge Recova til at finde filerne den fjernede under omformateringen?
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2017 - 21:58 #4
bo data
Avatar billede Rasmus321 Praktikant
29. maj 2017 - 22:10 #5
bo data?
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2017 - 08:00 #6
hvis ikke kortet kan læses med en kort læser forbundet til usb, så er der ikke noget at stille op
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. maj 2017 - 08:18 #7
bo = backup vil jeg gätte på, men det hjälper jo ikke dig lige nu.

Det er ikke sådan at du har uploadet til en eller anden form for cloud-lösning? Dropbox, onedrive, google eller lignende? Mange gange er det sat som default, så pröv at se om ikke billederne ligger der.