Avatar billede Someone13 Novice
01. juni 2017 - 22:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Søg via MAC adr?

Hejsa.

Jeg har købt noget Geutebrück Cam2ip som jeg ikke kan få fat i.

Den kan ikke resettes, har prøvet at finde en reset knap og har taget batteriet ud.

Jeg har prøvet at se om min router kan finde den.

Og jag har prøvet at søge efter den.

Jeg kan heller ikke finde manualer eller andet godt på Google.

Derfor vil jeg gerne, at man måske kan søge på MAC adr. og derved finde IP'en på den.

Jeg går ud fra, at den har siddet i et system med egen IP netværk.

Men hvordan finder jeg dens IP?

AngryIp har jeg prøvet, men er der en anden, hvor den bare søger på alt eller en hvor den bare finder det på MAC'en?
Avatar billede INK Ekspert
01. juni 2017 - 23:09 #1
Jeg har absolut ingen erfaring med dette udstyr, men fandt følgende på nettet
https://www.sourcesecurity.com/datasheets/geutebruck-cam2ip/co-750-ga/CAM2IP_EN.pdf

Der omtales GeViScope standard værktøj. Bruger du dette?
"Directly to be parametrized via the GeViScope standard setup tools"
Avatar billede INK Ekspert
01. juni 2017 - 23:11 #2
Avatar billede Someone13 Novice
01. juni 2017 - 23:26 #3
Jeg skal stadigt finde dennes IP adr.
Avatar billede INK Ekspert
02. juni 2017 - 08:44 #4
Har du forsøgt fra en pc at bruge nævnte tool via kabel. Ikke gennem en router, men direkte?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juni 2017 - 10:17 #5
prøv http://www.tamos.com/products/commview/sniffer.php?_route_=products/commview/sniffer.htm
du burde kunne se alle ip'er på dit netværk - og trial-versionen er rigeligt.
Avatar billede Someone13 Novice
02. juni 2017 - 17:34 #6
Jeg vil meget gerne prøve det software, men har ikke kunne finde det og jeg fik det ikke med. Jeg har også kontaktet firmaet, men de har ikke svaret.

Desuden kan det ske, at softwaret skal bruges over RS-232. Men det er så heller ikke noget problem som sådan. Men det ville være lettere at få tilgang via. net.

Og nu har jeg fundet den, den lå på 10.168.1.228 med Broadcast 255.255.255.255.

Jeg har sat en computer op både med og uden router, men kan stadigt ikke få fat i den.

Og ja, det var CV6 der fandt den. Tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juni 2017 - 17:48 #7
med 10.168.1 - så skal din router/pc typisk være sat til selv at være 10.168.1.1 og så burde du have adgang med GeViScope
Avatar billede Someone13 Novice
02. juni 2017 - 17:50 #8
Jeg prøver pt. kun med en browser, da jeg ikke har og heller ikke har kunne finde GeViScope
Avatar billede Someone13 Novice
02. juni 2017 - 23:50 #9
Hvis nogen ligger inde med en kopi af GeViScope eller kan finde det online, vil jeg være glad for at modtage den.
Avatar billede INK Ekspert
03. juni 2017 - 04:44 #10
Avatar billede Someone13 Novice
03. juni 2017 - 12:22 #11
Det har jeg også set og også prøvet.

Har du prøvet at downloade derfra?

Det har jeg og jeg har også registreret mig på Geutebruecks hjemmeside

Men efter en del søgen, fik jeg adgang gennem denne side:

https://www.geutebrueck.com/en_US/software-downloads-552.html

Det er altså ikke fordi jeg ikke selv har prøvet at søge.
Men jeg kunne ikke få adgang til de sider. Kun den sidste og det var lige nu.