Avatar billede nico1992 Novice
03. juni 2017 - 13:37 Der er 8 kommentarer

ny gamer stationær, skærm og tastetur (10-11.000 kr)

Hej

budget er 10-11.000 kr
Pc, skærm (gerne 144 hz) og tastetur (alm. eller mekanisk?)

jeg er ude efter en god gamer stationær til spil, primært til League of Legends, bil spil og overvejer at købe nye spil når jeg får min pc, helst hvor jeg kan køre på high eller ultra settings.

Har ikke rigtig styr på pc og hvad er godt, og bygger IKKE selv.
har kigget på nogle pc på mm-vision, men ved ikke helt hvordan jeg skal tilpasse min pc, hvilken ram og skal jeg vælge?

og skal jeg gå efter  i5-7500k eller i7-7700k? er der stor forskel? og kan det betale sig at betale lidt mindre end 800-900kr mere for i7-7700k?
Eller er AMD bedre?

Har kigger på de 4 nedenstående

https://www.mm-vision.dk/visiongaming/Ryzen-gamer-stationaer
https://www.mm-vision.dk/visiongaming/vision-game-VG-pc
https://www.mm-vision.dk/visiongaming/Raptor-gaming-computer
https://www.mm-vision.dk/visiongaming/Rage-gamer-computer

Håber i kan hjælpe mig. hav en god dag og god pinse :)
Avatar billede Carnac Forsker
03. juni 2017 - 15:39 #1
Jeg ved ikke så meget om Ryzen og AMD. Men Ryzen 5 1600 og selvfølgelig det legendariske RX 480 giver vist ret god værdi for pengene.

Vælger du intel ville jeg gå efter en PC´er med flg.:

Mekanisk gamertastatur og gamermus er ofte på tilbud med 30-40% i rabat. Så du kan få et ret godt tastatur og mus for ialt 1000-1500 kr.

For en god monitor (144 Hz, 1 ms responstid) må du nok slippe 2000-2500 kr.

Så har du 7000 kr at købe computer for. Der ville jeg gå efter en computer med minimum:
GTX 1070 gpu
i5-7600 cpu
16 GB RAM (2133 Hz eller højere)
256 GB SSD
1 TB HDD (du kan altid tilføje mere lagring senere, hvis du skulle få brug).
AC-wifi onboard.

En OEM med 20-30% rabat fra Elgiganten eller lign. er absolut pengene værd (også selvom du vil få mange hadekommentarer fra selvbyggerne).

Du kan prøve at gå efter GTX 1080 og i7, men jeg er ikke helt sikker på det kan lade sig gøre med dit budget, og hvis det kan, kommer du nok på kompromis med  en del andet.

Elgiganten har nogengange gamer OEMs med rigtigt gode rabatter. Fx har de haft denne til 11.000 kr:
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-pc/ACDGB1PEQ034/acer-predator-gamer-pc
Af og til har de lignende tilbud. Og de er absolut værd at gå efter. Så hvis du ikke skal handle absolut her og nu, men kan vente 1-2 måneder, vil jeg regne med der nok dukker et tilbud op.
Avatar billede Carnac Forsker
03. juni 2017 - 15:43 #2
PS mit råd er givet ud fra at du bruger hele dit budget på 10-11.000 kr, og for at få mest muligt ud af disse.

Skal du bare spille League of Legends, kan du nøjes med en stationær til 4000 kr ^^.
Avatar billede nico1992 Novice
03. juni 2017 - 16:43 #3
tak for svaret.
#2 som jeg har skrevet regner jeg at købe nogle spil når jeg en gang får købt en pc. har holdt lidt tilbage med spil da jeg har brugt en skod bærbar det seneste stykke tid som ikke kunne trække witcher ordentlig
Avatar billede kurtba Ekspert
04. juni 2017 - 00:03 #4
Dem her er også eksperter i gaming computere
www.topdata.dk
Avatar billede nico1992 Novice
04. juni 2017 - 01:18 #5
#4
Er der en maskine du kan anbefale fra www.topdata.dk?
Avatar billede Carnac Forsker
04. juni 2017 - 18:28 #6
Lad os høre hvad du ender med at købe :)
Avatar billede eurositi Ekspert
04. juni 2017 - 22:46 #7
Hvad med denne her?
http://www.topdata.dk/product.asp?product=10817
Den har 8 gb grafik-RAM. Opgradér CPU'en til 16 gb RAM. Der burde være "frirum" nok i budgettet til både skærm og andre gaming-komponenter.
Avatar billede kurtba Ekspert
04. juni 2017 - 23:06 #8
Det er efterhånden længe siden, at jeg har hjulpet nogen med at købe via Topdata, så derfor har jeg ikke konkret kendskab til nogen af dem, som de p.t. sælger. Så der må man gøre op med sig selv, om man behøver det sidste og største nye grafikkort, eller kan nøjes med det lige under, som typisk er væsentlig billigere. Hvor stor ssd disk har man brug for osv.
Min anbefaling skyldes udelukkende, at jeg har hjulpet en del med at finde en pc hos Topdata, når jeg kendte deres konkrete behov og økonomi.
Personligt vil jeg typisk ikke vælge det sidste nye, da det typisk er meget dyrt, og man kan typisk få sit behov opfyldt med mindre.
Men vi er jo heldigvis forskellige.
PS - jeg har i forskellige fora set, at nogle har handlet hos MM-vision, og der har typisk også været stor tilfredshed med det, som de pgl. har købt der.
Så man må jo selv prøve at sammenligne og se, hvor man synes, at man får mest for pengene.