Avatar billede billedlover Praktikant
03. juni 2017 - 20:56 Der er 5 kommentarer

SD kort virker ikke

Jeg har taget nogle billider på mit kamera, når jeg sætter mit SD kort ind i computeren kan jeg ikke finde det, jeg har aldrig haft problemer med det før. Hvis jeg sætter kortet ind i kameraet kan jeg godt se billederne...
Avatar billede INK Ekspert
03. juni 2017 - 22:59 #1
Kan du tilslutte kameraet med et usb kabel, så kan du downloade fotos ad den vej.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2017 - 10:17 #2
det kan være, at kortlæser i pc understøtter SD (og kun det) mens kamera er nyere og kortet er med fx sd-xc kapacitet. Så skal du have en ny kortlæser (usb-dongle)
fx https://www.dustinhome.dk/product/5010900528/usb-30-sd-sdxc-mmc-single-slot-card-reader-36-in-1
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. juni 2017 - 10:25 #3
Det kan være, at dit SD-kort ikke får tildelt et drevbogstav i Stifinder.

Prøv lige at:

Åbn Stifinder.
Højreklik "Denne PC" og vælg [Administrer].
Under [Lager] finder du [Diskhåndtering].
Den vil vise dig en liste over de drev, Windows kan se.
Hvis dit SD-kort ikke har et drivbogstav, højreklikker du og vælger "Skift drevbogstav og sti...]
Tilføj nu et bogstav og tjek om ikke det nu dukker op?
Avatar billede Julie Riis Jensen Praktikant
27. november 2017 - 10:58 #4
Jeg har samme problem, mit SD kunne dog findes på computeren, for få dage siden. Det kan findes på min venindes computer, men ikke på min. Har i nogle løsninger til det?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. november 2017 - 11:17 #5
>Julie - sæt sd-kort i din pc, og prøv #3 løsningen