Avatar billede vuske Seniormester
04. juni 2017 - 13:53 Der er 8 kommentarer

æøå ses ikke

Her den første del af koden

<html>
<head><?
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-1"
http-equiv="content-type">
<title></title>
</head><
<?php
mb_internal_encoding("UTF-8");
<body>
<table style="border-collapse: collapse; width: 1100pt;" width="1466">
<tbody>
<tr style="height: 15pt;" height="20">
<td
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2017 - 14:34 #1
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-1" http-equiv="content-type">

mb_internal_encoding("UTF-8");

virker det sammen?
Avatar billede vuske Seniormester
04. juni 2017 - 14:42 #2
det ved jeg ikke
Avatar billede keysersoze Guru
04. juni 2017 - 16:13 #3
Sørg for at køre samme encoding overalt i din applikation - helst utf-8. http://www.soze.dk/miniblog/korrekt-visning-af-aeoeaa-character-encoding/
Avatar billede nemlig Professor
04. juni 2017 - 16:45 #4
Jeg har også tidligere haft udfordringer med æøå, efter at webhotellernes standard-setup er ændret til UTF8.
Jeg løste det ved øverst at sætte denne kode:

<?php header("Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1"); ?>

Jeg er nu generelt gået over til UTF-8, som også anbefalet i #3.

Jeg synes i øvrigt din kode ser lidt forkert ud, men det er måske uddrag?
Dit brug af "<?php" og "?> giver ingen mening.
Avatar billede vuske Seniormester
05. juni 2017 - 15:20 #5
<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-1"
http-equiv="content-type">
<title></title>
</head>
<body>
<table style="border-collapse: collapse; width: 1100pt;" width="1466">
<col style="width: 26pt;" width="35"> <col style="width: 92pt;"
width="122"> <col style="width: 134pt;" width="179"> <col
style="width: 156pt;" width="208"> <col style="width: 47pt;"
width="63"> <col style="width: 127pt;" width="169"> <col
style="width: 53pt;" width="71"> <col style="width: 53pt;" width="70">
<col style="width: 33pt;" width="44"> <col style="width: 78pt;"
width="104"> <col style="width: 301pt;" width="401"> <tbody>
<tr style="height: 15pt;" height="20">
<td
style="border-style: solid solid solid none; border-color: white white white -moz-use-text-color; border-width: 0.5pt 0.5pt 0.5pt medium; background: rgb(184, 204, 228) none repeat scroll 0%; width: 26pt; height: 15pt; -moz-background-clip: -moz-initial; -moz-background-origin: -moz-initial; -moz-background-inline-policy: -moz-initial;"
align="right" height="20" width="35">15</td>
<td

Sådan har jeg prøvet, æøå vises stadig ikke korrekt
Avatar billede keysersoze Guru
05. juni 2017 - 15:35 #6
Som beskrevet i artiklen, hvis data eller filen er gemt i et andet format eller webhotellet udsender filen i et andet format er du på den - alle dele i kæden skal være ens. Hvis du ikke får det ensrettet må du benytte html-entiteter, men det er lidt en hovsa-løsning. At sætte meta alene er ikke nok.
Avatar billede vuske Seniormester
05. juni 2017 - 16:21 #7
<?php
session_start();
if(!$_SESSION['logged']){
    header("Location: login.php");
    exit;
}
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-1"
http-equiv="content-type">
<title></title>

Jeg har fået det til at virke se ovenstående jeg tog en kopi af noget andet lign. som jeg havde og ligge
Avatar billede keysersoze Guru
05. juni 2017 - 16:25 #8
Dobbelt doctype er nok ingen god idé men ellers bør du selvfølgelig altid have en.