Avatar billede dosdesign Juniormester
05. juni 2017 - 15:56 Der er 18 kommentarer

nokia 6300 kalender til nokia 3310 Ny

Hej måske i kan hjælpe jeg ved ikke hvordan man skal læse oh hvor og vil ikke købe en ny mobil for at teste og så ikke det virker og kan ikke bytte telefon igen -  ved i an man overfør en Nokia 6300 kalender som er i telefonen til den nye nokia 3310 vha Nokia pc suite
Avatar billede dosdesign Juniormester
05. juni 2017 - 16:49 #1
BEDRE FORKLARING PÅ MIT SPØRGSMÅL !

Hej måske i kan hjælpe - jeg ved ikke hvor og hvordan man kan læse (og vil ikke købe en ny mobil for at teste og så det ikke virker og kan ikke bytte telefon igen) om man kan overfør ens Nokia 6300 kalender som er i telefonen nu og som er fyldt med 1000 påmindelser og fødsesldage m.m til den nye nokia 3310 vha, Nokia pc suite som jeg bruger til backup af kalender kontakter m.m !! altså kan de to mobil systemer arbejder sammen mon ? Hvis min kalender ikke kan komme over til ny kan jeg ikke bruge den - med pc suite tager man backup med programmet og gemmer en .nbu fil med det hele men kan en ny Nokia retro 3310 mon arbejd med dísse filer, ved ikke hvordan man skal læse det i specifikationer (jeg har en Nokia 301 på arbejde som er en del nyere end 6300 og den kan godt men nyeste mobielr kan ikke derfor aldrig skiftet, jeg bruger iokke smartphones med touch) i må gerne fortælle mig hvordan i evt ved svaret ! tak
Avatar billede posten Ekspert
06. juni 2017 - 06:06 #2
har du et CA-42 kabel ???
Avatar billede dosdesign Juniormester
06. juni 2017 - 17:08 #3
Hej ja jeg har kabel til Nokia 6300 men bruger Nokia pc suite og tager backup månedlig til computeren - tager også backup og kan uploade den til min arbejdsmobil som er Nokia 301 - men det er begge rimelig gamle nokia'er og den nye Nokia 3310 (2017) retro der er kommet i denne måned er jo en lilel smartphone og jeg vil ikek bestille den hvis jeg ikek ved om min Nokia 6300's kalenders backup fil .nbu kan overføres til den
Avatar billede dosdesign Juniormester
06. juni 2017 - 18:14 #4
Bruger bare bluetooth/doongle til backup  til/fra pc/Mobil dejlig nemt - men som sagt ved ikke om den nye 3310 kan læse de backup filer
Avatar billede milter Ekspert
06. juni 2017 - 20:43 #5
Før du køber den nye/gamle 3310, så prøv at kigge på linket herunder, inkl. linkene i tråden.

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1017252
Avatar billede dosdesign Juniormester
06. juni 2017 - 22:43 #6
Ok tak vild nok vedr det med 2G netværk ok jeg har yousee så det er fint men hvor længe hmmm

Nå men spørgsmålet kort er (også hvis jeg finder en anden Nokia) hvordan kan man se om de to kode sprog kan arbejde sammen hvis jeg tager backup med Nokia pc suite som laver en .nbu fil af Nokia 6300 eller 301 til sin pc og vil fører til en ny Nokia 3310 eller anden ny - hvor i specifikationer skal man kunne se det ???  har skrevet til Nokia uden held
Avatar billede posten Ekspert
07. juni 2017 - 04:48 #7
har selv overført fra 6300 til en c2-01 uden problemer det var min tlf. bog jeg var særlig opmærksom på da jeg havde over 200 på den
Avatar billede dosdesign Juniormester
07. juni 2017 - 09:14 #8
Oki så er der 3 nokia'er der kan arbejde sammen, men jeg kan se at en c2-01 også er gammel svend, den nye Nokia 3310 er jo fra i år og er vist også en slags smartphone så svært at vide derfor spørger jeg her om nogen ved om man kan overføær backups fra 6300 til den nye
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. juni 2017 - 18:39 #9
Hej nu har jeg en Nokia 216 (fået af ven) + jeg har lånt den nye Nokia 3310 (dual sim 2017) men hver gang jeg tilslutter den via kabel til pc og åbner Nokia pc suite står at en NOKIA device er tilsluttet i inkompatibel tilstand - og med bluetooth doongle kan den ikke finde mobilen - ja jeg har prøvet tænde begge mobiler og de kan godt finde hinanden via bluetooth og min gammel Nokia 6300 kan godt findes af Nokia pc suite og overfør backups men ikke de to 216 og 3310 - hvad skal man gøre ?
Avatar billede posten Ekspert
12. juni 2017 - 09:28 #10
efter hvad jeg kan finde bruger du et "alm." kabel fra mini usb til usb på en 216 (går udfra den har 2 simkort) imens du tar den nye 3310 bruger DKE-2 https://www.mytrendyphone.dk/shop/kompatibel-nokia-dke-2-6080p.html har du mon brugt samme kabel på dem begge 2 ???
Avatar billede dosdesign Juniormester
12. juni 2017 - 13:12 #11
ja både kabel og bluetooth virker ikke til Nokia 216 og 3310 men samme kabel virker til 301 Nokia og bluetooth virker til andre nokiaer
Avatar billede dosdesign Juniormester
12. juni 2017 - 17:54 #12
ok der står også inkompatibel tilstand med Nokia 301 (men den kan godt tilsluttes via bluetooth det kan 216 + 3310 ikke) ja det er mærkelig - men altså ingen kan med kabel og det er den ladekabel der er med har prøvet med flere

Men det 2 forskellige micro usb ladekabel jeg har prøvet en  i Nokia pc suite står der man skal bruge enten
serielle kabler (CA-42 og DLR-3P) eller
USB-kabler (DKU-2, DKE-2, CA-53, CA-70 og CA-101).

Men hvordan ved man hvad de hedder + når kabel er i og som passer til pc til mobil står der Nokia 301 er tilsluttet men inkompatibel tilstand
Avatar billede posten Ekspert
13. juni 2017 - 00:04 #13
du SKAL vide hvad kabel der passer til den mobil du vil hente data fra den nye 3310 skal bruge et ca-190cd https://www.mytrendyphone.dk/shop/nokia-3310-datatilbehoer-13041c1.html tar du den 301 hedder det ca-101d https://www.mytrendyphone.dk/shop/nokia-301-datatilbehoer-216513c1.html
tar du 6300 hedder : dke-2  https://www.mytrendyphone.dk/shop/nokia-6300-datatilbehoer-12115c1.html husk KUN  til 6300 IKKE til 6300i
Avatar billede dosdesign Juniormester
13. juni 2017 - 00:39 #14
Ok ja Nokia 6300 er et anden type stik i modsat ende end usb. Jeg prøvede med lader kabel den virkede ikke men en lader til et digital kamera virkede til Nokia 6300 og Jeg kan finde mobilen via Nokia pc suite med bluetooth !

Men jeg har prøvet to forskellige kabler til Nokia 301 og Nokia 3310 og Nokia 216 og der står "inkompatibel tilstand" i pc suite (jeg kan ikke se hvilke ledninger det er da der intet står på dem - den ene er fra en ecig oplader https://numeddamp.dk/produkter/228-oevet-startsaet/2800-vaporesso-target-mini-40w-vwvt-kit-sort/, og de passer jo begge i stikkene og den anden er fra en øresnegl/headset oplader og ved heller ikke hvad den hedder men passer) og de finder mobilen i suite, men i inkompatibel tilstand, ja så tror man det er mobilen den er galt med, Men ved Nokia 301 virker kabel som sagt ikke men bluetooth virker - det gør blue tooth ikke i 216 + 3310 ???

Og efter nyeste pc suite install kan den nu via bluetooth godt finde Nokia 216 men der står "Kan ikke godkende telefonen" i pc suite ??

meget forvirrende og træls har fået ny telefon 216 men kan ikke overfør min kalender m.m fra 6300 selvom jeg har lavet backup via pc suite fra 6300 da den ikke vil godkende 216 !

Jeg har hentet nyeste Nokia pc suite
Avatar billede posten Ekspert
13. juni 2017 - 03:00 #15
når der intet står er det fordi det er "falske" kabler = uægte du SKAL  se foto af dem inden køb brug de link jeg har lavet tidligere derfor er prisen også det mere
Avatar billede dosdesign Juniormester
13. juni 2017 - 09:22 #16
Jeg kan jo ikke få forbindelse via bluetotth til 216 og 3310 så det hjælper nok ikke købe kabler (de kabler jeg har prøvet virkede ikke kun den til 6300 og på den stod der heller ikke noget men den virkede fint) !

Men der må være noget galt med mobilerne hvis de ikke kan godkendes via bluetooth selvom de er fundet af pc suite så kabler hjælper vel ikke - nu 301 kan via bluetooth
Avatar billede dosdesign Juniormester
13. juni 2017 - 17:51 #17
Ja nu virkede kabel fra ecig og headset lader til Nokia 301 men ikke 216 + 3310
Avatar billede dosdesign Juniormester
13. juni 2017 - 20:10 #18
Nå der står her (indlæg 2)

https://answers.microsoft.com/en-us/mobiledevices/forum/mdasha/what-nokia-phones-support-pc-suite/52f9f9d0-ba71-4372-af31-a008340bae54?msgId=ecd5ac50-7f77-49e3-aa42-1b03b22a2a8c

At Nokia 216 ikke engang er kompatibel med Nokia pc suite så er det klar man ikke i 2 dage har fået det til at virke med diverse kabler m.m - mystisk hvordan skal man så tage backup og overfør til en evt ny mobil - hvad er alternativet til Nokia pc suite